Činnostní učení M v posledním ročníku MŠ

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 34458/2019-2-1147 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 850 Kč | Hodinová dotace: | 4 hod. |
Kategorie: | MŠ, 1. stupeň ZŠ |
Předkládáme Vám Kurz zaměřený na předpočtářské období v posledním ročníku MŠ. Zkušené elementaristky Vás seznámí s ověřenými postupy činnostního učení, které Vám umožní předat dětem předškolního věku dovednosti a vědomosti potřebné pro jejich harmonický vstup na ZŠ.
Kurz nabízí soubor vybraných efektivních postupů, které prezentuje na vhodných pomůckách Tvořivé školy. Je vhodný pro všechny učitele MŠ a přípravných ročníků ZŠ. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení v 0. ročníku v ceně 185 Kč.
Lektory kurzu jsou zkušení elementaristé z praxe.
Obsah akce:
- Smysl a význam předpočtářského období pro žáky posledního ročníku MŠ.
- Přípravná zraková a sluchová cvičení.
- Rozvoj zrakového a sluchového vnímání a rozlišování, zrakové a sluchové paměti
- Prostorová orientace (před, za, vedle, vpravo, vlevo, dole, nahoře).
- Dechová a koordinační cvičení.
- Přípravné období, vytváření první představy čísel.
- Rozvíjení matematické řeči s využitím zkušeností dětí předškolního věku
- Krátká matematická vypravování dětí předškolního věku podle jejich zážitků a pozorování bez užití početních výkonů (ze začátku i bez znalosti číslic).
- Vytváření představ o jednotlivých číslech na základě názoru
- Činnosti s didaktickými pomůckami Početní divadélko a Malované příběhy.
- Činnosti s pomůckami, které vedou ke správné představě čísel.
- Numerace do tří. Porovnávání počtu věcí. Rozklady čísla 3.
- Význam pozitivní motivace a pozitivního hodnocení při vzdělávání dětí předškolního věku.
- Práce s prožitky dětí předškolního věku - sebeuvědomění si prožitku.
- Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
Ve všech uvedených oblastech probíhá pokládání základů klíčových kompetencí dosažitelných v etapě předškolního vzdělávání.
Cílem vzdělávací akce je:
- rozvoj a užívání všech smyslů
- rozvoj myšlení, myšlenkové aktivity, pozornosti a schopnosti dětí soustředit se
- rozvoj koncentrace určitým směrem a schopnosti porozumění zadání určitých úkolů a schopnosti splnit úkol
- rozvoj zrakové paměti, postřehu, schopnosti rozlišovat a třídit
- rozlišování tvarů a barev
- procvičování orientace v prostoru, na ploše (dole, nahoře, vlevo, vpravo, pořadí, …)
- rozvoj a zjemnění zrakového vnímání (shody, rozdíly, detaily, …)
- uvědomování si celku a jeho částí (půlené, třetinové obrázky, skládání celku z částí, …)
- uvědomování si slovního významu a různých vztahů mezi předměty a jevy (vztahy funkční, časové, protikladnost, nadřazenost, …)
- rozvoj logického myšlení – při manipulacích, skládání, uvědomování si významových vztahů (např. následnosti), logické pokračování v řadě apod.
- podpora rozvoje základních matematických představ (počet, pořadí,…)
- podpora rozvoje jemné motoriky (manipulace, stříhání, vybarvování, …)
- osvojování základních matematických pojmů na základě činností dětí
- utváření prvních zkušeností s matematickým modelováním pomocí činností, kterými se děti učí poznávat a nalézat situace, které dokážou matematicky popsat
- pokládání základů a postupný rozvoj základních klíčových kompetencí, zejména kompetence k učení, kompetence komunikativní, kompetence k řešení problémů a kompetence činnostní.