Český jazyk činnostně ve 4. ročníku

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 40337/2020-4-1039 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 490 Kč | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá praxí prověřený a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka ve 4. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, předat jim základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 4. ročníku v ceně 185 Kč.
1. část
– Výstupy 1. vzdělávacího období a úvod do činnostního učení Čj ve 2. vzdělávacím období. Charakteristika výuky Čj ve 4. ročníku.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 4. ročníku.
– Činnostní výuka gramatiky s důrazem na tvořivou výuku a procvičování vyjmenovaných slov.
– Gramatika ve 4. ročníku – možnosti práce s učebnicemi a pracovními sešity.
– Diktáty – práce s chybou. Nácvik a hodnocení pravopisných činností.
– Činnosti a vhodné metodické materiály pro výuku pravopisu.
– Didaktické hry se slovními druhy.
– Mezipředmětové vztahy – propojení psaní s přírodovědou a mluvnicí.
– Cíle a smysl didaktických her. Význam opakování.
– Skupinové práce žáků.
2. část
– Čtení a literární výchova ve 2. vzdělávacím období.
– Motivace ve výuce čtení.
– Propojení psaní a výuky čtení s porozuměním.
– Komunikace a diskuze ve výuce čtení.
– Práce s čítankami pro 4. ročník.
– Mezipředmětové vztahy s Vlastivědou.
– Projektové vyučování.
– Mimočítanková četba.
– Prvky kritického myšlení, efektivnost a struktura vyučovací hodiny, portfolia.
– Řečová a komunikační cvičení na různá témata.
– Tvořivá práce žáků, dramatizace textů.
– Průběžné utváření a zvědomování kompetence k učení, kompetence pracovní, kompetence komunikativní, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.