Český jazyk činnostně ve 2. ročníku

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 29015/2017-2-1205 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 290 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka ve 2. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 2. ročníku v ceně 185 Kč.
1. část
– Úkoly a cíle výuky čtení ve 2. ročníku. Prostředky a pomůcky pro výuku čtení.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 2. ročníku.
– Další didaktické pomůcky Tvořivé školy pro individualizaci výuky.
– Seznámení s čítankami pro 2. ročník.
– Čtyři období čtenářského vývoje a rozvoj čtenářských dovedností.
– Motivační didaktická hra pro aktivní zapojení žáků do výuky.
– Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů ve vyučovacích hodinách.
– Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
– Náměty pro tvořivou práci s texty v čítance pro 2. ročník.
– Ukázky prací žáků, možnosti prezentace.
– Individualizace, seberealizace, aktivní zapojení žáků při výuce čtení.
– Náměty k rozhovorům.
– Témata a náměty pro malé projekty, mezipředmětové vztahy.
– Začátky práce s naučným textem (encyklopedie).
– Motivace k individuálnímu čtení – využití školních knihoven, besedy v knihovnách.
2. část
– Činnostní výuka gramatiky ve 2. ročníku.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 2. ročníku.
– Práce s činnostními Testy pro evaluaci Čj ve 2. ročníku
– Rozvoj komunikativních dovedností, rozhovory a vyprávění podle obrázkové osnovy.
– Možnosti využití učebnic a pracovních sešitů pro tvořivou práci ve výuce.
– Činnostní výuka psaní.
– Písanky pro 2. ročník.
– Tvořivá práce s písankami a jejich pomoc při výuce čtení s porozuměním. Co už vím, co už znám, o čem umím vyprávět, co umím napsat.
– Uvědomuji si, co čtu a píšu. Moje první knížka.
– Pozitivní motivace a postupné rozvíjení a zvědomování kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence pracovní i kompetence občanské a sociální.