Český jazyk činnostně v 5. ročníku

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 29015/2017-2-1205 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 190 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka v 5. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 5. ročníku v ceně 185 Kč.
1. část
– Činnostní výuka Čj ve 2. vzdělávacím období.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 5. ročníku.
– Činnostní výuka gramatiky a procvičování vyjmenovaných slov.
– Vhodné didaktické hry.
– Motivace ve výuce čtení.
– Seznámení s metodikou čtení v 5. ročníku.
– Charakteristika výuky Čj v 5. ročníku.
– Didaktické hry se slovními druhy.
– Činnosti a vhodné metodické materiály pro výuku pravopisu.
– Gramatika v 5. ročníku – práce s učebnicí a pracovními sešity.
– Diktáty – práce s chybou.
– Nácvik a hodnocení pravopisných činností.
– Mezipředmětové vztahy – propojení psaní s přírodovědou a mluvnicí.
– Možnosti využití učebnic a pracovních sešitů připravených pro činnostní učení.
2. část
– Čtení a literární výchova ve 2. vzdělávacím období.
– Komunikace a diskuze ve výuce čtení.
– Práce s čítankami pro 5. ročník. Mezipředmětové vztahy s Vlastivědou.
– Projektové vyučování. Mimočítanková četba.
– Propojení psaní a výuky čtení s porozuměním.
– Prvky kritického myšlení, efektivnost a struktura vyučovací hodiny, portfolia.
– Tvořivá práce žáků, dramatizace textů.
– Práce s naučným textem (encyklopedie).
– Týmová práce, studijní čtení.
– Záznamy z přečteného textu, vhodné náměty a ukázky.
– Řečová a komunikační cvičení na různá témata.
– Rozvoj kompetence pracovní, kompetence k řešení problémů, kompetence k učení aneb učíme děti učit se. Vzájemná komunikace – rozvoj kompetence sociální a občanské.