Český jazyk činnostně v 1. ročníku

Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář pro pedagogy |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 29015/2017-2-1205 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 290 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka v 1. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 1. ročníku v ceně 185 Kč a příručku Metodika činnostní výuky čtení v 1. ročníku v ceně 40 Kč.
– Smysl a význam přípravného období. Předčtenářské a předpočtářské období.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 1. ročníku.
– Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry).
– Pomůcka Tvary a barvy a její využití při činnostech v Čj.
– Práce s činnostními Testy pro evaluaci Čj v 1. ročníku
– Další didaktické pomůcky Tvořivé školy pro individualizaci výuky.
– Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
– Vhodné didaktické pomůcky a hry Tvořivé školy, zásady pro práci s nimi.
– Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
– Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
– Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika. Zásady, které je třeba při psaní dodržovat.
– Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
– Tvarové skupiny písmen.
– Práce s písankami.
– Předslabikářové období – analyticko–syntetická výuka čtení.
– Práce s metodikou výuky čtení v 1. ročníku.
– Vyvození písmen – zrak, sluch.
– Metodický postup při vyvozování slabik.
– Začátky čtení v 1. ročníku – pozvolný přechod od vázaného slabikování k plynulému čtení textu. Důraz na porozumění čtenému textu.
– Vyjadřování významu slov kresbou.
– Ukázky práce s Živou abecedou a Slabikářem.
– Didaktické hry se sloupečky slov připravených ve Slabikáři.
– Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
– Pozitivní motivace a postupné rozbalování a zvědomování kompetence komunikativní, kompetence pracovní a kompetence sociální. Vzájemná komunikace a rozvoj kompetence sociální, kompetence pracovní a kompetence k učení.