Činnostní učení M ve 4. a 5. ročníku
5. 8. 2024, 6. 8. 2024, 7. 8. 2024, 8. 8. 2024
24 vyučovacích hodin
vhodné do šablon
ZŠ Praha 6, Na Dlouhém Lánu 43
Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Praze v termínu od 5. do 8. 8. 2024 (po-čt). Výuka a obědy na ZŠ Praha 6, Na Dlouhém lánu 555/43. Ubytování a další stravování není zajištěno.
Zahájení v pondělí od cca 14:00 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa výuka celodenní cca 8:30-17:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány koncem června.
Zahrnuje kurzovné a obědy.
Zvýhodněná cena 6 880 Kč, platí při přihlášení do 31.3.2024. Pro přihlášené od 1.4.2024 bude cena 7 570 Kč.
Fakturace bude probíhat průběžně, od března 2024.
Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce.
Anotace:
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M ve 4. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Obsah akce:
1. část
– Názorná představa o čísle. Činnostní formy práce s číselnou osou.
- Násobení a dělení čísel zakončených nulami. Činnostní automatizace násobilky a dělení – činnosti se čtverečky a tabulkami.
- Samostatné vyvození dělení se zbytkem.
- Didaktická pomůcka nuly a číslice.
- Zpětná vazba. Práce s chybou.
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- Vhodné pomůcky a hry pro motivaci a procvičování učiva. Peníze ve výuce.
- Organizace sebekontroly žáků při výuce a samohodnocení.
- Úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny – jednoduché zápisy spojené s činnostmi.
2. část
– Mezipředmětové vztahy s Čj a dalšími předměty.
- Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
- Tabulky a grafy při řešení slovních úloh.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce M.
- Činnostní učení geometrie, geometrické rozcvičky.
- Rozvoj geometrických představ, činnosti žáků. Základní geometrické výpočty.
- Znázorňování jednotek délky a obsahu, jejich převodů.
- Vytvoření představy jednotek obsahu.
- Peněžní model desetinného čísla, obchodování.
- Diferenciace ve výuce.
- Tvořivá práce s pomůckou Pracovní karty a šablony pro činnostní učení ve 4. ročníku.
3. část
– Úsudkové počítání – řešení slovních úloh ze života a jejich obměny – jednoduché zápisy spojené s činnostmi.
- Mezipředmětové vztahy s Čj a dalšími předměty.
- Vzájemná komunikace a prohlubování kompetence sociální.
- Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
- Tabulky a grafy při řešení slovních úloh.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce M.
- Diferenciace ve výuce.
- Utváření a rozvoj kompetence k učení a kompetence občanské.
- Činnostní učení geometrie, geometrické rozcvičky. Rozvoj geometrických představ, činnosti žáků. Základní geometrické výpočty.
- Znázorňování jednotek délky a obsahu, jejich převodů. Vytvoření představy jednotek obsahu.
- Peněžní model desetinného čísla.
- Mozaikové hry se zaměřením na kompetenci komunikativní.
- Řešení úloh s pomocí činností zaměřených na rozdělování celku na stejné části a na skládání částí do celku.
4. část
– Názorná představa desetinného čísla.
- Činnostní formy práce s číselnou osou.
- Činnostní vytváření představy zlomku. Kruhový model zlomku.
- Jednoduché úlohy na řešení dělení celku na stejné části a skládání celku z částí na základě činností s kruhovým modelem zlomku.
- Činnostní vytvoření představy desetinného čísla s využitím pomůcky ze čtvercové sítě.
- Výuka zlomků činnostně, vhodné pomůcky a práce s náměty žáků.
- Práce s číselnou osou.
- Didaktická pomůcka nuly a číslice.
- Zpětná vazba. Práce s chybou.
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků. Diferenciace ve výuce.
- Vhodné pomůcky a hry pro motivaci a procvičování učiva.
- Organizace sebekontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Úsudkové počítání –jednoduché zápisy slovních úloh spojené s činnostmi.
- Úlohy ze života vedoucí k rozvoji logického myšlení, obměny slovních úloh.
- Mezipředmětové vztahy.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce M.
- Tvořivá práce s pomůckou Pracovní karty a šablony pro činnostní učení v 5. ročníku.
Předkládané postupy významně přispívají k postupnému utváření a rozvoji kompetence pracovní, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní a kompetence k učení.