Činnostní učení M v 1. ročníku
17. 8. 2026, 18. 8. 2026, 19. 8. 2026, 20. 8. 2026
24 vyučovacích hodin
vhodné do šablon
ZŠ Praha 7, Korunovační 8
Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Praze v termínu od 17. do 20.8. 2026 (po-čt). Výuka a obědy na ZŠ Korunovační, ubytování a další stravování si řeší účastníci individuálně.
Zahájení v pondělí od cca 14:30 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa výuka celodenní cca 8:15-17:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány do konce června.
Zahrnuje kurzovné a obědy. Zvýhodněná cena platí při přihlášení do 31.3.2026, po tomto datu to bude 7 876 Kč.
Typ stravy - běžná. V případě dietních požadavků na stravu je možné obědy odhlásit-uveďte do poznámky "BEZ OBĚDA", nebo kontaktujte kancelář neprodleně po odeslání přihlášky. Pozdějším požadavkům změny nebudeme moci vyhovět.
Kartou lze uhradit pouze plnou cenu, v případě odhlášení oběda, vyčkejte na fakturaci. Fakturace bude probíhat průběžně, od dubna 2026, nebo dle individuální domluvy.
Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce.
Anotace:
Kurz je vhodný pro všechny učitele na 1. stupni ZŠ. Vhodný může být také pro asistenty pedagoga, předškolní pedagogy či další zájemce.
Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M v 0/1. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Těšte se na:
- Smysl a význam přípravného období.
- Vytváření představ o jednotlivých číslech na základě názoru.
- Tvořivá práce s pomůckou pracovní karty a šablony pro činnostní učení.
- Další vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
- Pozitivní hodnocení a sebehodnocení žáků. Průběžná zpětná vazba.
- Diferenciace ve výuce. Individualizace ve výuce.
- Mezipředmětové vztahy.
- Prvky dramatické výchovy (tvorba matematických vyprávění).
Obsah akce:
.
Na kurzu se zaměříme nejprve na práci v přípravném období:
- Rozvoj zrakového a sluchového vnímání a rozlišování zrakové a sluchové paměti.
- Prostorová orientace (před, za, vedle, vpravo, vlevo, dole, nahoře).
- Vytváření první představy čísel.
- Krátká matematická vypravování dětí podle jejich zážitků a pozorování bez užití početních výkonů (ze začátku i bez znalosti číslic).
- Činnosti s didaktickými pomůckami Početní divadélko a Malované příběhy.
- Důležitost vytváření představy čísel. Činnosti s pomůckami, které vedou ke správné představě čísel.
- Numerace do šesti, porovnávání počtu věcí, rozklady čísel 1 -6.
- Didaktická pomůcka "Kostka s kolečky"," Mřížka s kolečky" a jejich využití při činnostech v matematice.
- Tvoření prvních úloh s názorem.Využití matematického slovníku.
- Numerace do deseti.
- Činnosti s didaktickou pomůckou "Karty s čísly".
- Činnosti s číselnou osou.
- Tvořivá práce s pomůckou pracovními karty a šablony pro činnostní učení.
- Individualizace ve výuce samokontrola a sebehodnocení žáků.
- Rozšíření číselného oboru do 20. Názorné využití analogie s první desítkou.
- Činnosti a hry na obchod s didaktickou pomůckou Pohádkové peníze. Obchodování a dramatizace. Finanční gramotnost.