Činnostní učení Čj ve 2. a 3. ročníku
17. 8. 2026, 18. 8. 2026, 19. 8. 2026, 20. 8. 2026
24 vyučovacích hodin
vhodné do šablon
ZŠ Praha 7, Korunovační 8
Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Praze v termínu od 17. do 20.8. 2026 (po-čt). Výuka a obědy na ZŠ Korunovační, ubytování a další stravování si řeší účastníci individuálně.
Zahájení v pondělí od cca 14:30 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Úterý + středa výuka celodenní cca 8:15-17:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány do konce června.
Zahrnuje kurzovné a obědy. Zvýhodněná cena platí při přihlášení do 31.3.2026, po tomto datu to bude 7 876 Kč.
Typ stravy - běžná. V případě dietních požadavků na stravu je možné obědy odhlásit-uveďte do poznámky "BEZ OBĚDA", nebo kontaktujte kancelář neprodleně po odeslání přihlášky. Pozdějším požadavkům změny nebudeme moci vyhovět.
Kartou lze uhradit pouze plnou cenu, v případě odhlášení oběda, vyčkejte na fakturaci. Fakturace bude probíhat průběžně, od dubna 2026, nebo dle individuální domluvy.
Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce.
Anotace:
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 3. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Těšte se na:
- Aktivizující metody práce.
- Tvořivá práce s pomůckou Karta a šablony pro činnostní učení Čj 2 a 3.
- Další vhodné materiály, pomůcky a internetové odkazy.
- Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
- Využití multimediální výpočetní techniky ve výuce Čj ve 2. a 3. ročníku.
- Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů.
- Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.
- Rozvoj komunikativních dovedností, rozhovory a vyprávění podle obrázkové osnovy. Mluvní a komunikační cvičení.
Kurz je určen primárně vyučujícím na 1. stupni ZŠ, přínosný může být i pro asistenty pedagoga či další zájemce.
Obsah akce:
Během kurzu si projdeme tato témata:
- Co už vím, co už znám, o čem umím vyprávět, co umím napsat. Uvědomuji si, co čtu a píšu.
- Činnostní výuka gramatiky ve 2. a 3. ročníku.
- Činnostní výuka psaní. Písanky pro 2. a 3. ročník. Tvořivá práce s písankami a jejich pomoc při výuce čtení s porozuměním.
- Souběžná výuka čtení, psaní, gramatiky.
- Čtyři období čtenářského vývoje. Rozvoj čtenářských dovedností.
- Didaktické hry a činnosti při práci s pohádkami.
- Individualizace, seberealizace, aktivní zapojení žáků při výuce čtení.
- Individuální, skupinová práce, vytváření žákovských portfolií.
- Úkoly a cíle výuky čtení ve 2. a 3. ročníku. Prostředky a pomůcky pro výuku čtení.
- Motivace k individuálnímu čtení – využití školních knihoven, besedy v knihovnách. Náměty k práci s čítankami.
- Moje první knížka. Komunikace a diskuze ve výuce čtení. Tvořivá práce žáků, dramatizace textů.
- Uvědomělé čtení a jeho pomoc žákům při učení – klíčová slova.
- Seznámení s čítankami pro 2. a 3. ročník a metodickou příručkou.
- Začátky práce s naučným textem (encyklopedie).
- Záznamy přečtených textů, knih.
- Učebnice a pracovních sešity – jejich využití pro aktivní práci žáků. Propojení psaní se čtením, s prvoukou a mluvnicí. Ukázky úkolů pro čtení a psaní s porozuměním.