KURZ KRESLENÍ PRAVOU MOZKOVOU HEMISFÉROU - realistická kresba tužkou pro začátečníky i pokročilé – portrét podle fotografie 28.8.2017 - ZŠ Praha 7, Korunovační 164/8
SEBEÚCTA - seminář z cyklu Školní konstelace
1.9.2017 - České Budějovice, Riegrova 1756/51
Matematická gramotnost tvořivě - 1. a 2. ročník ZŠ
Kurz připravený pro program OP VVV 16.9.2017 - FZŠ Ústí nad Labem, Čs. Mládeže 230/2
Podstatná jména, mluvnické kategorie
ve 4. a 5. ročníku 23.9.2017 - ZŠ Tábor, Husova 1570
Geometrie činnostně ve 4. a 5. ročníku
23.9.2017 - ZŠ Tábor, Husova 1570

Mřížka s dvoubarevnými kolečky

Didaktická pomůcka pro výuku matematiky na 1. stupni. Mřížka s kolečky je dvoubarevná karta s 30 kolečky, které lze snadno z mřížky vymačkat. Samostatná kolečka je možné použít jako názornou ukázku při nácviku vidění prvků do pěti, do deseti, dopočítávání do pěti a do deseti, sčítání a odečítání, modelování slovních úloh. Společně s mřížkou se pak možnosti využití rozšiřují.

Dostupnost Skladem
Cena
9 Kč včetně DPH
Cena bez DPH 7 Kč
ks

Další informace

Příprava pomůcky:
Kolečka si žáci z karty vymáčknou, a tak získají 30 koleček a mřížku s 30 otvory. Jednu řadu s otvory si žáci podle přerušované čáry odstřihnou.

Několik námětů pro práci s pomůckou:
Násobilka: Žáci vkládají do otvorů v mřížce kolečka druhou barvou nahoru, znázorňují násobilkové spoje a říkají nebo zapisují příklady.

Záměna činitelů:
Žáci vložením koleček do otvorů mřížky znázorní příklad, např. 3 . 4 a určí celkový počet koleček. V tomto případě 12. Potom pootočí mřížku s kolečky o 90° a řeknou příklad, který teď vidí: 4 . 3 = 12. Je jim jasné,že počet koleček, tedy i výsledek, se nezměnil, i když pořadí činitelů se zaměnilo.

Dělení:
Žáci vloží do otvorů mřížky např. 20 koleček uspořádaných v pěti řadách po čtyřech. Řeknou příklad 5 . 4 = 20. Tužkou (špejlí, proužkem papíru) oddělují kolečka po čtyřech (po řadách), určí kolikrát odeberou čtveřici koleček z dvaceti a vyjádří příkladem: 20 : 4 = 5. Podobně ubírají po sloupečcích po pěti a říkají kolikrát se 5 vejde do 20 a opět vyjádří příkladem: 20 : 5 = 4.

Porovnávání rozdílem a podílem:
Vždy před porovnávání dvou čísel rozdílem nebo podílem by žáci měli říci, které z porovnávaných čísel je větší a které je menší, tedy vyjádřit oba vztahy.

Při porovnávání rozdílem si žáci vedle mřížky položí odstřižený proužek s 5 otvory, podloží ho tužkou nebo špejlí a hned vidí o kolik je 25 koleček více než 5 a naopak, o kolik je 5 méně než 25. (obrázek) Objevený vztah zapíší žáci příkladem 25 – 5 = 20

Při porovnávání podílem pokládají žáci proužek s pěti otvory postupně na řady otvorů v mřížce a říkají kolikrát proužek položili – kolikrát je 25 větší než 5 a naopak. Objevený vztah zapíší žáci příkladem 25 : 5 = 5

Množství otvorů na mřížce můžete zakrýváním řad nebo sloupců proužkem papíru zmenšovat. Chcete-li pracovat s většími čísly, položí si žáci vedle sebe dvě nebo více mřížek a pracují ve dvojicích nebo ve skupinách.


Developed by Via Aurea.