Činnostní učení M v 1. ročníku
Kurz realizovaný v rámci letních škol
13. 8. 2024, 14. 8. 2024, 15. 8. 2024, 16. 8. 2024, zahájení v 14:00
24 vyučovacích hodin
vhodné do šablon
FZŠ Olomouc, Hálkova 4
Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Olomouci v termínu od 13. do 16. 8. 2024 (út-pá). Výuka a stravování na FZŠ Hálkova, stravování a ubytování v areálu VŠ Kolejí na ulici Šmeralova/ 17. listopadu.
Zahájení v úterý od cca 14:30 hod., ukončení v pátek obědem. Středa + čtvrtek výuka celodenní cca 8:30-18:00. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány do konce června.
Kartou lze uhradit pouze plnou cenu, v případě volby jiné varianty, vyčkejte na fakturaci. Fakturace bude probíhat průběžně, od března 2024.
Anotace:
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící v přípravných třídách a na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M v 0/1. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Těšte se na:
- Smysl a význam přípravného období.
- Vytváření představ o jednotlivých číslech na základě názoru.
- Tvořivá práce s pomůckou pracovní karty a šablony pro činnostní učení.
- Další vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
- Pozitivní hodnocení a sebehodnocení žáků. Průběžná zpětná vazba.
- Diferenciace ve výuce. Individualizace ve výuce.
- Prvky dramatické výchovy (tvorba matematických vyprávění).
Obsah akce:
Předkládané postupy významně přispívají k postupnému utváření a rozvoji kompetence pracovní, kompetence k řešení problémů, kompetence komunikativní a kompetence k učení.
Na kurzu se zaměříme nejprve na práci v přípravném období, se kterou začínají i učitelé přípravných tříd a navážeme činnostmi pro žáky v 1. třídě (ty zvládnou i nadané děti v třídách přípravných):
- Rozvoj zrakového a sluchového vnímání a rozlišování zrakové a sluchové paměti.
- Prostorová orientace (před, za, vedle, vpravo, vlevo, dole, nahoře).
- Vytváření první představy čísel.
- Rozvíjení matematické řeči s využitím zkušeností dětí.
- Krátká matematická vypravování dětí podle jejich zážitků a pozorování bez užití početních výkonů (ze začátku i bez znalosti číslic).
- Činnosti s didaktickými pomůckami Početní divadélko a Malované příběhy.
- Činnosti s pomůckami, které vedou ke správné představě čísel.
- Numerace do tří, porovnávání počtu věcí, rozklady čísla 3.
- Důležitost vytváření představy čísel. Činnosti s pomůckami, které vedou ke správné představě čísel.
- Numerace do pěti.
- Didaktická pomůcka "Kostka s kolečky"," Mřížka s kolečky" a jejich využití při činnostech v matematice.
- Tvoření prvních úloh s názorem.
- Numerace do deseti.
- Činnosti s didaktickou pomůckou "Karty s čísly".