Didaktika Aj tvořivě ve 3. – 5. ročníku ZŠ
Kurz připravený pro program OP VVV
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 16939/2019-2-689 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 3 850 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 16 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ, Didaktika-činnostní uč. |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky anglického jazyka ve 3. - 5. ročníku, vytvořený na míru pro české děti. Předkládaný způsob výuky žáky nepřetěžuje a přináší výborné výsledky. Umožní vám žáky motivovat, zaujmout a naučit je anglicky tak, aby na konci 5. ročníku dosáhli dovedností používat cizí jazyk v souladu s Evropským referenčním rámcem – úroveň A1. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz nabízí soubor aktivizujících postupů výuky AJ, které prezentuje na pomůckách a materiálech nakladatelství Angličtina Expres. Využijete je ale i při práci s jinými materiály. Kurz je vhodný pro všechny učitele Aj působící na 1. stupni ZŠ. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe.
1. část
- Přípravné období a motivace.
- Postupy osvojení jazykových dovedností, idea hlásek, pomůcky pro činnostní učení.
- Vztahy mezi výukou slovíček a výukou mluvnice.
- Seznámení s Metodikou Aj pro 3. ročník.
- Rozvíjíme kompetenci komunikativní, kompetenci pracovní, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.
- Učebnice a posloupnost poznatků, větné vzory pro postupné pronikání do anglického jazyka.
- Činnostní výuka sloves to like, to have, to be. Využití didaktických her ve výuce
- Práce s audionahrávkami na CD.
- Postupné rozvíjení kompetence komunikativní a kompetence k řešení problémů.
Metodická práce s učebnicí a pracovním sešitem Aj ve 3. ročníku.
- Logika ve výuce jazyka, kombinační princip jako základ mluvnice.
- Možnosti využití dosavadních poznatků, dovedností a schopnosti dětí, jejich rozvinutí a kombinování při přípravě čtení, osvojování slovní zásoby.
- Větná stavba germánských jazyků.
- Průběžný rozvoj kompetence k učení a kompetence komunikativní.
- Vztah dětí k angličtině, jak je motivovat.
- Práce s dětmi s vývojovou poruchou a její specifika.
- Praktické ukázky kombinačních cvičení. Rozbalování kompetence k učení.
- Vzájemná komunikace a rozvoj kompetence sociální.
2. část
- Přehled dovedností požadovaných pro úroveň A1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Učebnice a posloupnost poznatků, další větné vzory pro postupné pronikání do anglického jazyka.
- Činnostní výuka sloves live, play, go, eat, drink, swim, sit, read, do a dalších popisujících činnosti ve škole.
- Metodická práce s učebnicí a pracovním sešitem anglického jazyka ve 4. a 5. ročníku.
- Důraz na dovednosti požadované Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky, úroveň A1.
- Diskuse o projektech navrhovaných během 4. a 5. ročníku pro rozvinutí znalostí anglického jazyka.
- Vztah dětí k angličtině, jak je motivovat.
- Práce s dětmi s vývojovou poruchou a její specifika.
- Rozbalování kompetence k učení.
- Vzájemná komunikace a rozvoj kompetence sociální.
- Využití didaktických her ve výuce (domino, pexeso, slovní karty, kvarteta).
- Práce s audionahrávkami na CD, didaktické písně.
- Postupné rozvíjení kompetence komunikativní a kompetence k řešení problémů.