Sohrová Šárka

Mgr. Šárka Sohrová
speciální pedagožka, lektorka kurzů pro učitele

Vystudovala jsem speciální pedagogiku a matematiku na PdF UP v Olomouci. Ještě jako studentka jsem se vydala do Anglie a naučila se trochu jinému způsobu práce, než jaký byl u nás v té době zvykem. V praxi jsem viděla, jak vypadá respekt k lidem s postižením a k jeho rodině – ať už jako Au-pair v rodině s dítětem s dg. DMO, ve speciální škole OAKLEIGH SCHOOL v Londýně, kam jsem s ním docházela jako asistentka, či v Camphill Community v Thornbury, kde jsem pracovala s dospělými lidmi s mentálním a kombinovaným postižením v chráněných dílnách.

Po absolvování VŠ jsem učila na základní škole a pak 8 let pracovala jako speciální pedagožka v Pedagogicko-psychologické poradně, Karviná (pracoviště v Bohumíně, Karviné a v Havířově). Náplní mé práce bylo diagnostikovat příčiny školních potíží žáků ZŠ a SŠ, prevence potíží u předškoláků, spolupráce se školami, metodické vedení učitelů.

V současné době své znalosti a dovednosti využívám pro výuku učitelů mateřských a základních škol v kurzech akreditovaných MŠMT a ve své soukromé praxi ve Frýdku – Místku. 

Reference od účastníků akcí:

  • Původně jsem měla jiné očekávání, absolvovala jsem již jiné letní Tvořivé školy. Ale jse ráda, že jsem se zúčastnila právě tohoto kurzu. Prezentace byla perfektní, lektorka příjemná a fundovaná. Nejsem spec. Pedagog ani výchovný poradce, proto některé věci týkající se legislativy byly nadbytečné, ale alespoň jsem si rozšířila obzory.:-) Očekávala jsem více konkrétních činností pro žáky se SVP. Ale chápu, že z titulu lektorky byly podány informace z její strany. Moc děkuji!
  • Výborné, skvělá připravenost, profesionalita. Děkuji za skvělé prostředí, pozitivní atmosféru a celkový přístup všech, kteří se o nás starali.
  • Děkuji za velmi plodně stráven´é dny. Oceňuji profesionalitu lektorky, která je z praxe a její poznatky určitě použiji ve své práci.
  • Velmi děkuji za příjemné a podnětné dny. Paní lektorka milá a vstřícná.
  • Akce splnila všechna očekávání. Lektorka byla velmi profesionální, zároveň milá. Byly zodpovězeny všechny dotazy.
  • Velmi přínosný a příjemný kurz, vše budu moci využít. Uvítala bych další různé „finty z praxe“.
  • Příjemná lektorka, odborný a praktický přínos, pěkná atmosféra.
  • Ráda bych více nových materiálů, pracovních listů, pomůcek do praxe.
  • Velmi příjemné setkání. Možná jsem postrádala vhled kolem financí-co lze dětem poskytnout, čerpání. (Možná problém, s nímž se setkávám já. Kurz určitě doporučím.
  • Kurs mohl být klidně delší. O všech tématech lze debatovat a dál je rozvíjet. Příjemná atmosféra, přínosný kurs. Profesionalita, přesahy do dalších oblastí lidské činnosti a filosofie.

Aktuální akce lektora:

Číslo akce Název Místo Anotace
2020-012 LŠ Žák s podpůrnými opatřeními, komunikace s AP a s rodiči žáků FZŠ Olomouc, Hálkova 4

Účastník kurzu získá komplexní informace k práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami odpovídající aktuální školské legislativě. Budeme se věnovat pedagogické diagnostice a tomu, jak z ní vyvodit informace pro práci s žáky ve výuce a taky, co doporučit pro efektivní domácí přípravu tak, aby mohlo dojít ke zmírnění obtíží. Budeme se věnovat i Doporučením z Pedagogicko-psychologických poraden a Speciálně-pedagogických center - jak v nich číst a jak na jejich základě pracovat. Ukážeme si, jak se liší jednotlivé stupně podpůrných opatření a hlavně - jak o tom komunikovat s žáky a taky s jejich zákonnými zástupci.

2020-042 Podpůrná opatření do výuky pro žáky s dg. SPU ZŠ Ostrava, 30. dubna 20

Je práce s žákem s podpůrnými opatřeními (zejména s dg. SPU) dle stávající legislativy zátěží, nebo lze najít efektivní způsob práce, včetně zapojení žáka a rodičů?

Zkusme společně hledat řešení vycházejí nejen ze znalostí problematiky, ale hlavně z praktických zkušeností.

Ukážeme si přehledným způsobem, jak se v problematice zorientovat a využít informace ve prospěch všech zúčastněných.

Developed by Via Aurea.