Mgr. Šárka Sohrová
speciální pedagožka, lektorka kurzů pro učitele
Vystudovala jsem speciální pedagogiku a matematiku na PdF UP v Olomouci. Ještě jako studentka jsem se vydala do Anglie a naučila se trochu jinému způsobu práce, než jaký byl u nás v té době zvykem. V praxi jsem viděla, jak vypadá respekt k lidem s postižením a k jeho rodině – ať už jako Au-pair v rodině s dítětem s dg. DMO, ve speciální škole OAKLEIGH SCHOOL v Londýně, kam jsem s ním docházela jako asistentka, či v Camphill Community v Thornbury, kde jsem pracovala s dospělými lidmi s mentálním a kombinovaným postižením v chráněných dílnách.
Po absolvování VŠ jsem učila na základní škole a pak 8 let pracovala jako speciální pedagožka v Pedagogicko-psychologické poradně, Karviná (pracoviště v Bohumíně, Karviné a v Havířově). Náplní mé práce bylo diagnostikovat příčiny školních potíží žáků ZŠ a SŠ, prevence potíží u předškoláků, spolupráce se školami, metodické vedení učitelů.
V současné době své znalosti a dovednosti využívám pro výuku učitelů mateřských a základních škol v kurzech akreditovaných MŠMT a ve své soukromé praxi ve Frýdku – Místku.
Reference od účastníků akcí:
-
Původně jsem měla jiné očekávání, absolvovala jsem již jiné letní Tvořivé školy. Ale jse ráda, že jsem se zúčastnila právě tohoto kurzu. Prezentace byla perfektní, lektorka příjemná a fundovaná. Nejsem spec. Pedagog ani výchovný poradce, proto některé věci týkající se legislativy byly nadbytečné, ale alespoň jsem si rozšířila obzory.:-) Očekávala jsem více konkrétních činností pro žáky se SVP. Ale chápu, že z titulu lektorky byly podány informace z její strany. Moc děkuji!
-
Výborné, skvělá připravenost, profesionalita. Děkuji za skvělé prostředí, pozitivní atmosféru a celkový přístup všech, kteří se o nás starali.
-
Děkuji za velmi plodně stráven´é dny. Oceňuji profesionalitu lektorky, která je z praxe a její poznatky určitě použiji ve své práci.
-
Velmi děkuji za příjemné a podnětné dny. Paní lektorka milá a vstřícná.
-
Akce splnila všechna očekávání. Lektorka byla velmi profesionální, zároveň milá. Byly zodpovězeny všechny dotazy.
-
Velmi přínosný a příjemný kurz, vše budu moci využít. Uvítala bych další různé „finty z praxe“.
-
Příjemná lektorka, odborný a praktický přínos, pěkná atmosféra.
-
Ráda bych více nových materiálů, pracovních listů, pomůcek do praxe.
-
Velmi příjemné setkání. Možná jsem postrádala vhled kolem financí-co lze dětem poskytnout, čerpání. (Možná problém, s nímž se setkávám já. Kurz určitě doporučím.
-
Kurs mohl být klidně delší. O všech tématech lze debatovat a dál je rozvíjet. Příjemná atmosféra, přínosný kurs. Profesionalita, přesahy do dalších oblastí lidské činnosti a filosofie.
Číslo akce |
Název |
Místo |
Anotace |
2021-022 |
Jak vést efektivně speciálně pedagogickou péči pro žáky s dg. SPU |
WEBINÁŘ |
Kurz s akreditací MSMT-829/2018-1-102 je určen pro speciální pedagogy, ať už v pozicích školních speciálních pedagogů, nebo těch, kteří mají vystudovanou speciální pedagogiku a vedou předmět speciálně pedagogické péče, či jen pracují s žáky s dg. SPU.
Webinář se uskuteční v prostředí MS Teams. Je třeba, abyste měli zřízen účet (doporučujeme si jej zřídit s předstihem a případně prozkoumat prostředí, ať se v něm během webináře orientujete) a v čase webináře měli přístup k internetu přes zařízení s minimálně reproduktorem (PC, telefon, tablet). Kamera ani mikrofon nejsou nezbytné, ale vítáme je.
|
2021-023 |
Jak připravit zápis do 1. třídy? |
WEBINÁŘ |
Je zápis do 1. třídy společenská událost, nebo zdroj důležitých informací pro školu a rodiče? Jde obojí skloubit?
Systematicky a přehledně Vám si ukážeme, jak roztřídit tu spoustu informací, které při zápise od dětí a rodičů získáte na ty, jež se vztahují ke školní zralosti a ty, jež signalizují „pouze“ školní nepřipravenost. Díky tomu budete vědět, co je dobré při zápisu řešit s rodiči a co nikoliv.
Cílem je spokojený rodič, odcházející s nadstandardními informacemi ze zápisu. Pro Vás pak přehled činností, jež je efektivní u zápisu s dítětem udělat a jejich přesné zacílení.
Webinář se uskuteční v prostředí MS Teams. Je třeba, abyste v čase webináře měli přístup k internetu přes zařízení s minimálně reproduktorem (PC, telefon, tablet). Kamera ani mikrofon nejsou nezbytné, ale vítáme je.
|
2021-018 LŠ |
Žák s podpůrnými opatřeními, komunikace s AP a s rodiči žáků |
FZŠ Olomouc, Hálkova 4 |
Účastník kurzu získá komplexní informace k práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami odpovídající aktuální školské legislativě. Budeme se věnovat pedagogické diagnostice a tomu, jak z ní vyvodit informace pro práci s žáky ve výuce a taky, co doporučit pro efektivní domácí přípravu tak, aby mohlo dojít ke zmírnění obtíží. Budeme se věnovat i Doporučením z Pedagogicko-psychologických poraden a Speciálně-pedagogických center - jak v nich číst a jak na jejich základě pracovat. Ukážeme si, jak se liší jednotlivé stupně podpůrných opatření a hlavně - jak o tom komunikovat s žáky a taky s jejich zákonnými zástupci.
|
2021-027 |
Jak vést efektivně speciálně pedagogickou péči pro žáky s dg. SPU |
WEBINÁŘ |
Kurz s akreditací MSMT-829/2018-1-102 je určen pro speciální pedagogy, ať už v pozicích školních speciálních pedagogů, nebo těch, kteří mají vystudovanou speciální pedagogiku a vedou předmět speciálně pedagogické péče, či jen pracují s žáky s dg. SPU.
Webinář se uskuteční v prostředí MS Teams. Je třeba, abyste měli zřízen účet (doporučujeme si jej zřídit s předstihem a případně prozkoumat prostředí, ať se v něm během webináře orientujete) a v čase webináře měli přístup k internetu přes zařízení s minimálně reproduktorem (PC, telefon, tablet). Kamera ani mikrofon nejsou nezbytné, ale vítáme je.
|