Zlomky a desetinná čísla v 6. ročníku
(webinář) 28635/2022-4-1012, 604
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 27942/2021-5-948 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 980 Kč Cena 890 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci). Účastníci se budou hlásit jednotlivě. Účastníky z jedné školy zahrneme při fakturaci automaticky na jeden doklad a započítáme slevu. | Hodinová dotace: | 4 hod. |
Kategorie: | 2. stupeň ZŠ |
Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M 6 v ceně 185 Kč.
Na akci zazní zejména:
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M
- Zlomek, dělení celku, žákovská zlomkovnice
- Desetinná čísla, peněžní model, rozšíření číselného oboru
- Tabulky, práce s nimi a jejich další využití, práce s číselnou osou, základní početní operace
- Pomůcka „Hra pro tvoření a čtení čísel“
- Pamětné počítání
- Slovní úlohy a jejich zápis, matematizace slovních úloh
Pochopení principů zlomků a desetinných čísel by měli mít žáci již zažité z 5. ročníku. Na druhém stupni je ale třeba nejprve ověřit, nakolik žáci látku zvládají a v případě potřeby se vrátit až k úplným počátkům a učivo znovu vyvodit. Následně můžeme dále práci se zlomky rozvíjet a rozšiřovat číselný obor. Ověřené činnostní postupy vám umožní učivo nejen vyvodit, ale také dostatečně procvičit, zaujmout žáky a souběžně rozvíjet jejich klíčové kompetence.
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
- Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
- Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
- Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.