Emoční a sociální potřeby dítěte
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Prezenční akce |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 14031/2021-4-597 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 380 Kč Cena 980 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci). Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! Pro uplatnění slevy není možné hradit akci kartou, vyčkejte na fakturu. | Hodinová dotace: | 4 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, Osobní rozvoj, Rodiče, MŠ |
Webinář seznamuje se základními vývojovými obdobími dítěte a z nich plynoucími potřebami. Účastníci se poučí o základních aspektech výchovy a vzdělávání dítěte a zároveň si je prakticky zařadí do již existujících zkušeností. Osvojí si užitečné a praktické metody a techniky, získají tipy a podněty:
- Jak lépe rozumět žákům a jak je smysluplně vést
- Jak žáky pozitivně motivovat ke vzdělávání
- Jak vést žáky k zodpovědnosti, samostatnosti, spolupráci
Lektor jednoduchým a srozumitelným způsobem upozorní na klíčová období, která sice nejsou výrazně patrná v chování (individualita a její zrání v prvních letech života se jeví skupinově nediferencovatelně), ale o to důležitější pro zdravý vývoj jedince. Webinář je určen primárně předškolním pedagogům a učitelům ZŠ, přínosný může být ale i pro další pedagogické pracovníky či asistenty i pro širokou veřejnost.
Webinář je zaměřený na základní potřeby dítěte předškolního věku a žáka ZŠ. Tyto potřeby jsou charakterizovány dvěma základními vlivy – rodinou dítěte a prostředím, kterým je dítě ovlivňováno. Jeden z aspektů nelze oddělit od druhého. Proto je výchova a vzdělávání dětí tak hluboce determinující proces pro kvalitu života, osobnostní spokojenost a sociální uplatnění.
Tento webinář má za cíl jednoduchým a srozumitelným způsobem upozornit na klíčová období, která sice nejsou výrazně patrná v chování (individualita a její zrání v prvních letech života se jeví skupinově nediferencovatelně), ale o to důležitější pro zdravý vývoj jedince.
Obsahem bude zejména::
- Základní vzdělávací období dítěte.
- Základní požadavky na jistoty ze strany matky a hlavní rizika jednotlivých období.
- Základní vzdělávací období dětí do sedmi let a jejich a základní potřeby v tomto období.
- Lidské potřeby, jejich dětské formy a kombinace definující samotný vývoj dítěte a tím i základní strukturu osobnosti, temperamentu a talentů.
- Klíčovost režimu a bezpečí pevných hranic a jejich projekce z rodiny do školního prostředí – systém vzdělávání a základní role a postuláty rodinných vlivů.
- Kompetenční rozpory mezi rodiči a učiteli, rodiči a dětmi, dětmi a učiteli.
- Klíčové kompetence a klíčovost kompetencí.
- Komunikace pedagoga s rodičem a jeho korekční role ve vzdělávacím a formativním procesu.
- Diskuze jako efektivní část výuky, kdy se informace transformují do znalostí a ty do dovedností.
- Příklady z praxe, dotazy.Dotazy účastníků.
***
Na kurzu je předkládán soubor dovedností zaměřených na rozvoj porozumnění žákům a jejich potřebám, na motivování žáků a jejich efektivnímu a podnětnému vedení.
Koncept semináře je postaven prakticky a předpokládá i část věnovanou dotazům.
Lektor: Mgr. Jiří Halda
Mgr. Jiří Halda je speciální pedagog, lektor a rodinný terapeut. Orientuje se na poruchy chování a učení a rodinné vztahy. To, že poruchy vychází z chybných rodinných vzorů, je dávno známo. Proto je problém dítěte vždy problémem celé rodiny. Orientuje se tedy na rodinu jako organismus, kde má být všem dobře a všichni si mají být jisti svým místem.
Říká o sobě: Zaměřuji se především na problematiku výchovy dětí, předškolní zralosti a procesů učení. V personálním poradenství se specializuji na vztahy, vnitřní ladění a osobnostní náhled. Jsem zneklidněn rozpadem pravidel ve výchově, ve vztazích a v rozbředávání motivace lidí dělat cokoliv v životě s chutí a snažím se být v tomto oboru prospěšný. Jsou to obory, které se vzájemně doplňují. Jsem vášnivý, ale nedostatečně nadaný kytarista, průměrný, ale snažící se manžel a mým hlavním koníčkem je kombinace válení a povalování.