Přípravná činnostní cvičení M a Čj v posledním ročníku MŠ
Kurz realizovaný v rámci letních škol
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 22608/2017-1-1000 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | Hodinová dotace: | 24 hod. | |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ, Letní školy, MŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Hledáte praktické postupy a činnosti, které vám pomohou připravit děti na dobrý start na základní škole? Nabízíme Vám kurz, který Vás zážitkovou formou seznámí se souborem vybraných, efektivních postupů zaměřených na čtenářskou a matematickou pregramotnost v posledním ročníku MŠ. Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele MŠ i učitele působící na 1. stupni ZŠ. Pracovat budeme s novými pomůckami z dílny Tvořivé školy. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcky Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. a M v 1. ročníku v celkové ceně 370 Kč a příručku Metodika činnostního učení v přípravném období v ceně 40 Kč.
- rozvíjení řeči s využitím žákovských zkušeností
- přípravná zraková a sluchová cvičení, zraková a sluchová diferenciace
- poslech čtených a vyprávěných pohádek
- jednoduchá dramatizace jednoduchých pohádek, zvláště takových, ve kterých se některý motiv opakuje
- memorování vhodných jednoduchých říkanek a básniček zpaměti
- krátká vypravování žáků podle jejich zážitků a pozorování
- odpovědi na otázky
- logopedická cvičení, průpravná cvičení pro čtení s porozuměním
- sluchová analýza a syntéza slabik ve slově, např. hádanky typu: „Je to hodně stromů a je to l-e-s. Co je to?“
- uvolňovací cviky při kreslení a malování – příprava pro psaní
- základní návyky při kreslení a malování
- příprava k budoucímu psaní písmen – psaní jednotlivých prvků písmen a číslic (tečky, čáry, oblouky, zátrhy, ovály, kličky, vlnovky)
- seznamujeme žáky s lidovými pohádkami, rozpočitadly, říkankami, hádankami, jednoduché hudebně pohybové chvilky, cvičení k procvičování rytmu a rozvoji slovní zásoby
- předčítáme příběhy ze života dětí, z přírody, o zvířatech, propojujeme je s výukou prvouky a výtvarné i hudební výchovy
- cvičíme schopnost naslouchat a něco si z příběhu zapamatovat, zapamatované vyjádřit mluveným, výtvarným nebo i pohybovým projevem
- vytváření představ o jednotlivých číslech na základě názoru
- přirozená čísla 1 až 5 – numerace, vidění počtu věcí do 5
- porovnávání počtu věcí, pravolevá orientace, orientace na ploše
- využití interaktivní tabule v předškolním vzdělávání