Výchovná a vzdělávací stádia dítěte předškolního věku a žáka ZŠ

a využití jejich znalosti ve školní praxi

Projekt: Tvořivá škola Typ kurzu: Prezenční akce
Akreditační číslo: 14031/2021-4-597 Cílová skupina: Běžná akce
Cena: 1 380 Kč Cena 980 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci). Účastníci se budou hlásit jednotlivě. Účastníky z jedné školy zahrneme při fakturaci na jeden doklad a započítáme slevu AUTOMATICKY. Hodinová dotace: 4 hod.
Kategorie: 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, MŠ, Osobní rozvoj, Rodiče

Procesy učení jsou přirozenou vývojovou potřebou mozku a také výchovnou a vzdělávací potřebou dětí. Dějí se automaticky, je ale možné, ba přímo potřebné je ovlivňovat. Jedná se o přirozený proces zrání mozku, který mění dynamiku i charakter podle konkrétních časových období.

V rámci webináře se zaměříme na tyto vývojové procesy a možnosti, jak je smysluplně ovlivňovat s cílem podpořit přirozený proces výchovy a vzdělávání žáků.

  1. blok (90 minut).
    Dynamika vývoje mozku dítěte z hlediska individuálních, skupinových a speciálních vzdělávacích potřeb dětí předškolního věku a žáků ZŠ. Paralelní procesy učení a jejich izolované charakteristiky. Výchovná a vzdělávací období a jejich charakteristiky v souběžném zrání procesů učení – v předškolním věku a vlivu institucí na tento věk.
     
  2. blok (90 minut).
    Vzdělávací období prvního a druhého stupně ZŠ, charakteristické odlišnosti jednotlivých ročníků a stupňů. Co dominuje dynamice nízkého věku. Skupinové potřeby žáků druhého stupně. Vliv a význam výchovného působení rodiny a formativního působení školy. Charakteristiky středoškolského období a jak na ně žáky dobře připravit. Procesy učení v průběhu dospělosti a stáří. Diskuze, příklady z praxe, dotazy účastníků.

Větší část pedagogů se setkává s velmi podobnými problémy, jen je díky individuálnímu přístupu (v individualizovaném období vývoje dětí) neumí zobecňovat. Proto je diskuze velmi efektivní částí výuky, kdy se informace transformují do znalostí a ty do dovedností.

Cílem semináře je seznámit účastníky s dynamikou vývoje procesů učení a jeho charakteristickými obdobími. Paralelnost a vývojové zvláštnosti delegují na učitele zvýšenou osobnostní pružnost, ale také znalost informací z tohoto oboru.

 


Jiří HaldaLektor: Mgr. Jiří Halda

 

Mgr. Jiří Halda je speciální pedagog, lektor a rodinný terapeut. Orientuje se na poruchy chování a učení a rodinné vztahy. To, že poruchy vychází z chybných rodinných vzorů, je dávno známo. Proto je problém dítěte vždy problémem celé rodiny. Orientuje se tedy na rodinu jako organismus, kde má být všem dobře a všichni si mají být jisti svým místem.
Říká o sobě: Zaměřuji se především na problematiku výchovy dětí, předškolní zralosti a procesů učení. V personálním poradenství se specializuji na vztahy, vnitřní ladění a osobnostní náhled. Jsem zneklidněn rozpadem pravidel ve výchově, ve vztazích a v rozbředávání motivace lidí dělat cokoliv v životě s chutí a snažím se být v tomto oboru prospěšný. Jsou to obory, které se vzájemně doplňují. Jsem vášnivý, ale nedostatečně nadaný kytarista, průměrný, ale snažící se manžel a mým hlavním koníčkem je kombinace válení a povalování.