Matematická gramotnost tvořivě - 1. a 2. ročník ZŠ
Kurz připravený pro program OP VVV
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 16939/2019-2-689 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 3 850 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 16 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky matematiky v 1. a 2. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcky Karty a šablony pro činnostní učení M 1, 2 a na ukázku pomůcky Mřížka s kolečky, Tvary a barvy v celkové ceně 399 Kč.
1. část
– Vytváření představy čísel během přípravného období, pomůcka Tvary a barvy.
– Činnosti s didaktickými pomůckami Početní divadélko a Malované slovní úlohy.
– Činnosti s pomůckami, které vedou ke správné představě čísel.
– Numerace do pěti.
– Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M v 1. ročníku.
– Pomůcka mřížka s kolečky a její využití při činnostech v matematice.
– Tvoření prvních slovních úloh s názorem.
– Numerace do deseti.
– Činnosti s pomůckou „Karty s čísly“.
– Průběžná zpětná vazba, základy kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, a kompetence sociální.
– Rozšíření číselného oboru do 20. Názorné využití analogie s první desítkou.
– Činnosti a hry na obchod s didaktickou pomůckou Papírové peníze. Vyplácení, rozměňování, vracení. Obchodování a dramatizace.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M v 1. ročníku.
– Činnosti s číselnou osou.
– Didaktická pomůcka „Kostka s kolečky“ a její využití při činnostech v matematice.
– Tvoření slovních úloh s názorem.
– Numerace do dvaceti.
– Náměty pro individualizaci ve výuce samokontrolu a sebehodnocení žáků. Postupné rozvíjení kompetence komunikativní a kompetence k řešení problémů.
2. část
– Seznámení s metodikou výuky matematiky pro 2. ročník.
– Činnostní výuka počítání s přechodem přes desítku s pomůckou 2 desítky koleček.
– Slovní úlohy ve 2. ročníku.
– Počítání do 20.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M v 2. ročníku.
– Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
– Mezipředmětové vztahy s Čj a Prv.
– Průběžná zpětná vazba. Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.
– Rozšíření číselného oboru do 100 za použití pomůcky (desítky koleček) mřížka s kolečky.
– Náměty pro malé projekty ve vyučování.
– Objevování násobení – činnostní vyvození násobilky z opakovaného sčítání.
– Geometrie ve 2. ročníku, hry s geometrickými tvary v 1. a 2. ročníku.
– Možnosti navázání na mezipředmětové vztahy s Čj a Prv.
– Počítání do 100 – opakování v peněžním modelu, obchodování.
– Slovní úlohy – hry s penězi.
– Komunikace ve výuce – tvoření otázek žáky, formulace odpovědi.
– Procvičování představ „o několik více, o několik méně“.
– Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M v 2. ročníku.
– Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
– Průběžná zpětná vazba. Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.