Jak efektivně sestavit individuální vzdělávací plán
nepoúžíváno
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Prezenční akce |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | MSMT-1514/2015-1-110 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 970 Kč | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | Osobní rozvoj |
Cílem kurzu je poskytnout informace, jak vypracovat individuální vzdělávací plán (IVP) jako všestrannou smlouvu s jasnými právy a povinnostmi všech zúčastněných stran (rodič, učitel, žák) tak, aby odpovídal aktuální legislativě. Umět zmírnit znevýhodnění žáka a umožnit mu podat výkon v rámci výuky. Kurz je zaměřen na úpravy (ne úlevy) výuky žáka s diagnózou VPU, výběr vhodných podpůrných opatření a hlavně - dostanete strukturu IVP odpovídající aktuální legislativě, včetně bodů, které z IVP dělají efektivní smlouvu mezi žákem, rodiči a školou, s právy, ale i jasně danými povinnostmi všech stran.
- aktuální legislativa k problematice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- kroky směřující k sestavení IVP
- STRUKTURA IVP odpovídající aktuální legislativě + body, jež z ní činí smlouvu mezi školou, zákonným zástupcem a žákem
- podrobný rozbor 10 bodů IVP, vyvozování aktivizačními metodami
- důraz je kladen na aktuální pedagogickou diagnostiku ve vztahu k dovednosti číst a psát; z ní pak vyvozuji potřebné úpravy respektující speciální vzdělávací potřeby žáka ve výuce, dle typu vývojové poruchy učení
- „úpravy“ versus „úlevy“ ve výuce – jaký je mezi nimi rozdíl a jak předejít nespravedlivému zvýhodňování žáků s VPU