Geometrie činnostně na 1. stupni ZŠ
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Prezenční akce |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 1111/2021-4-155 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 2 350 Kč | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ, Didaktika-činnostní uč. |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Seminář předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky geometrie. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení geometrie 1-3 nebo 4-5 v ceně 185 Kč.
1. část
– orientace v rovině (před, za, vedle, vpravo, vlevo, dole, nahoře)
– základní útvary v rovině a jejich rozlišování - čára, bod, úsečka, přímka
– jednoduché obrazce v rovině hry s mozaikami
– orientace v rovině - skládání a třídění základních obrazců, mozaiky
– poznávání geometrických tvarů, rovinných obrazců a těles - využití vhodných stavebnic, stavby podle předlohy i podle fantazie
– hry s geometrickými tvary
– měření délek, délka úsečky, rozměry obrazců, délky hran těles
– jednotky délky, jednoduché převody jednotek
– přímka, polopřímka, úsečka, bod, rýsování a popis
– základy rýsování kružnice, rozlišení kružnice a kruhu
– práce s pomůckou Geodeska - vidění v rovině a vytváření obrazců
– práce ve čtvercové síti a vyhledávání v ní
– předučování osové souměrnosti
– základy prostorového vidění
2. část
- Možnosti práce s pracovními sešity a listy pro výuku geometrie ve 4. a 5. ročníku.
- Činnostní učení geometrie, geometrické rozcvičky.
- Rozvoj geometrických představ, činnosti žáků.
- Základní útvary v rovině a prostoru, geometrické výpočty.
- Znázorňování jednotek délky a obsahu, jejich převodů.
- Vytvoření představy jednotek obsahu.
- Mozaikové hry se zaměřením na kompetenci komunikativní.
- Řešení úloh s pomocí činností zaměřených na rozdělování celku na stejné části a na skládání částí do celku.
Tvořivá práce s tematickými pracovními listy pro činnostní učení geometrie ve 3. a 4. ročníku ZŠ. Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní a kompetence k řešení problémů.