Činnostní učení Čj ve 2. a 3. ročníku
Kurz realizovaný v rámci letních škol
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 1111/2021-4-155 | Cílová skupina: | Letní školy |
Cena: | zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi. Neuvedete-li v poznámce přihlášky jinak, bude účtována plná cena. Nechcete-li zajistit ubytování či stravu, můžete zvolit variantu: ,- - kurzovné + plná penze ,- - kurzovné + obědy ,- - pouze kurzovné (konečná cena) Letní školy je třeba uhradit předem. Fakturace bude probíhat průběžně od května. Následně budou nově přihlášeným účastníkům faktury zaslány e-mailem. Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník). | Hodinová dotace: | 24 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ, Letní školy |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka ve 2. a 3. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 2. a 3. ročníku v ceně 370 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
1. část
- Úkoly a cíle výuky čtení ve 2. a 3. ročníku. Prostředky a pomůcky pro výuku čtení.
- Seznámení s čítankami pro 2. a 3. ročník a metodickou příručkou.
- Čtyři období čtenářského vývoje. Rozvoj čtenářských dovedností.
- Motivační didaktická hra pro aktivní zapojení žáků do výuky.
- Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů ve vyučovacích hodinách.
- Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
- Rozvoj kompetence komunikativní a kompetence pracovní a sociální.
2. část
- Náměty pro tvořivou práci s texty v čítance pro 2. ročník. Ukázky prací žáků, možnosti prezentace.
- Individualizace, seberealizace, aktivní zapojení žáků při výuce čtení.
- Náměty k rozhovorům. Témata a náměty pro malé projekty, mezipředmětové vztahy.
- Začátky práce s naučným textem (encyklopedie).
- Motivace k individuálnímu čtení – využití školních knihoven, besedy v knihovnách.
- Postupné rozbalování kompetence pracovní a komunikativní.
3. část
- Náměty k práci s čítankou pro 3. ročník.
- Didaktické hry a činnosti při práci s pohádkami.
- Individuální, skupinová práce, vytváření žákovských portfolií.
- Uvědomělé čtení a jeho pomoc žákům při učení – klíčová slova.
- Komunikace a diskuze ve výuce čtení. Tvořivá práce žáků, dramatizace textů.
- Záznamy přečtených textů, knih. Mezipředmětové vztahy.
- Utváření kompetence komunikativní, kompetence pracovní a kompetence sociální.
4. část
- Činnostní výuka gramatiky ve 2. ročníku.
- Rozvoj komunikativních dovedností, rozhovory a vyprávění podle obrázkové osnovy.
- Využití učebnice a pracovních sešitů pro tvořivou práci ve výuce.
- Činnosti a didaktické hry vhodné k učivu tohoto ročníku. Aktivizující metody práce.
- Mezipředmětové vztahy s Prv.
- Rozvoj kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence občanské.
5. část
- Činnostní výuka psaní. Písanky pro 2. a 3. ročník. Tvořivá práce s písankami a jejich pomoc při výuce čtení s porozuměním.
- Co už vím, co už znám, o čem umím vyprávět, co umím napsat. Uvědomuji si, co čtu a píšu.
- Individualizace. Mezipředmětové využití.
- Moje první knížka. Pracovní sešit – ukázky úkolů pro čtení a psaní s porozuměním.
- Souběžná výuka čtení, psaní, gramatiky.
- Podněcování zájmu a motivace k celoživotnímu učení.
- Vzájemná komunikace a rozvoj kompetence komunikativní, kompetence sociální.
6. část
- Činnostní výuka gramatiky ve 3. ročníku s důrazem na tvořivou práci s vyjmenovanými slovy.
- Didaktické hry. Mluvní a komunikační cvičení.
- Učebnice a pracovních sešity – jejich využití pro aktivní práci žáků. Propojení psaní se čtením, s prvoukou a mluvnicí.
- Využití multimediální výpočetní techniky ve výuce Čj ve 2. a 3. ročníku.
- Vhodné materiály, pomůcky a internetové odkazy.
- Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.