Činnostní učení Čj v 1. ročníku

Kurz realizovaný v rámci letních škol

Projekt: Tvořivá škola Typ kurzu: Činnostní učení
Akreditační číslo: 783/2018-1-169 Cílová skupina: Učitelé
Cena: zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi.  Neuvedete-li v poznámce přihlášky jinak, bude účtována plná cena. Nechcete-li zajistit ubytování či stravu, můžete zvolit variantu:         ,-       - kurzovné + plná penze         ,-       - kurzovné + obědy         ,-       - pouze kurzovné (konečná cena)   Letní školy je třeba uhradit předem. Fakturace bude probíhat průběžně od května. Následně budou nově přihlášeným účastníkům faktury zaslány e-mailem.   Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník).  Hodinová dotace: 24 hod.
Kategorie: 1. stupeň ZŠ, Letní školy

Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané

Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka v 1. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. a 1. ročníku v ceně 350 Kč a příručky Metodika činnostního učení v přípravném období a metodika čtení s porozuměním v 1. ročníku. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“

1. část

  • Smysl a význam přípravného období.
  • Předčtenářské a předpočtářské období.
  • Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry). 
  • Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
  • Pokládáme základy kompetence pracovní, komunikativní a kompetence sociální.

2. část

  • Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
  • Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
  • Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
  • Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to? Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
  • Pozitivní motivace a hodnocení, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
  • Postupné utváření kompetence komunikativní, kompetence pracovní a kompetence sociální.

3. část

  • Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika. Zásady, které je třeba při psaní dodržovat. 
  • Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
  • Ukázka práce s pracovním sešitem Moje první psaní.
  • Tvarové skupiny písmen.
  • Práce s písankami.
  • Rozbalování kompetence pracovní a komunikativní.

4. část

  • Předslabikářové období – analyticko-syntetická výuka čtení. Práce s metodikou výuky čtení. 
  • Vyvození písmen – zrak, sluch.
  • Metodický postup při vyvozování slabik, činnosti s pracovními sešity Ilustrované slabiky a Živá abeceda.
  • Mezipředmětové vztahy s Prv.
  • Rozbalování kompetence komunikativní.

5. část

  • Začátky čtení v 1. ročníku – pozvolný přechod od vázaného slabikování k plynulému čtení textu.
  • Důraz na porozumění čtenému textu.
  • Vyjadřování významu slov kresbou.
  • Didaktické hry se sloupečky slov připravených ve Slabikáři. Slabikář a první čítanka.
  • Podněcování zájmu o čtení.
  • Vzájemná komunikace a rozvoj kompetence sociální, kompetence pracovní a kompetence k učení.

6. část

  • Využití multimediální výpočetní techniky ve výuce Čj v 0. a 1. ročníku.
  • Vhodné materiály, pomůcky a internetové odkazy.
Developed by Via Aurea.