Český jazyk činnostně v 1. pololetí 1. ročníku
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 25705/2018-2-821 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 290 Kč (nepodléhá DPH) | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka v předčtenářském období. Umožní Vám žáky zaujmout, připravit je na úspěšný vstup do 1. ročníku a zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, v přípravných ročnících i v posledních ročnících MŠ. Je využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku v ceně 185 Kč a příručku Metodika činnostního učení v přípravném ročníku v ceně 40 Kč.
* Přípravné předčtenářské období, jeho smysl a význam.
* Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku.
* Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry).
* Pomůcka Tvary a barvy a její využití při činnostech v Čj.
* Další didaktické pomůcky a hry pro individualizaci výuky.
* Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
* Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi. Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
* Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to?
* Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
* Význam pozitivního hodnocení ve výuce, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
* Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika.
* Zásady, které je třeba při psaní dodržovat.
* Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
* Ukázky práce s písankami.
* Rozvíjení a zvědomování kompetence pracovní a komunikativní.
* Náměty pro individualizaci ve výuce, samokontrolu a sebehodnocení žáků. Průběžná zpětná vazba
* Průběžný rozvoj a zvědomování kompetence pracovní, kompetence k učení, a kompetence komunikativní