Geometrie ve 4 a 5. ročníku (webinář)

7. 11. 2024, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

1. stupeň ZŠ

Webinář se uskuteční 7.11.2024 od 15:00 do cca 18:15 hod.

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (s e-podpisem). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!

Anotace:

Seminář je vhodný pro učitele matematiky působící na 1. stupni ZŠ, asistenty pedagoga či osoby věnující se doučování. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Geometrie ve 4. a 5. ročníku v ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní výuku geometrie ve 4. a 5. ročníku.
  • Činnostní učení geometrie, geometrické rozcvičky.
  • Rozvoj geometrických představ.
  • Základní útvary v rovině a prostoru, geometrické výpočty.
  • Znázorňování jednotek délky a obsahu, jejich převodů.
  • Popis geometrických náčrtů a nákresů.
  • Hry a činnosti k upevnění geometrických pojmů.
  • Osově souměrné útvary.
  • Základní pravidla rýsování.

Obsah akce:

Výuka geometrie ve 4. a 5. ročníku má daná pravidla a zákonitosti. Nemusí být pro žáky nezáživným učivem. Je důležitá pro rozvoj prostorové představivosti. Věnujte tedy i jí dostatečný prostor a pomocí činnostních postupů ji předávejte srozumitelně a žáky pro ni nadchněte. Ověřené postupy Tvořivé školy umožní vám i vašim žákům zvládnout učivo geometrie a souběžně rozvíjet jejich klíčové kompetence.

V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
  • Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
  • Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
  • Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
  • Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
  • Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.