Geometrie ve 4 a 5. ročníku (webinář)
7. 11. 2024, zahájení v 15:00
4 vyučovací hodiny
vhodné do šablon
WEBINÁŘ
Webinář se uskuteční 7.11.2024 od 15:00 do cca 18:15 hod.
Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.
Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (s e-podpisem). Více k webinářům zde.
Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci).
Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu!
Anotace:
Seminář je vhodný pro učitele matematiky působící na 1. stupni ZŠ, asistenty pedagoga či osoby věnující se doučování. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Geometrie ve 4. a 5. ročníku v ceně 185 Kč.
Na akci zazní zejména:
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní výuku geometrie ve 4. a 5. ročníku.
- Činnostní učení geometrie, geometrické rozcvičky.
- Rozvoj geometrických představ.
- Základní útvary v rovině a prostoru, geometrické výpočty.
- Znázorňování jednotek délky a obsahu, jejich převodů.
- Popis geometrických náčrtů a nákresů.
- Hry a činnosti k upevnění geometrických pojmů.
- Osově souměrné útvary.
- Základní pravidla rýsování.
Obsah akce:
Výuka geometrie ve 4. a 5. ročníku má daná pravidla a zákonitosti. Nemusí být pro žáky nezáživným učivem. Je důležitá pro rozvoj prostorové představivosti. Věnujte tedy i jí dostatečný prostor a pomocí činnostních postupů ji předávejte srozumitelně a žáky pro ni nadchněte. Ověřené postupy Tvořivé školy umožní vám i vašim žákům zvládnout učivo geometrie a souběžně rozvíjet jejich klíčové kompetence.
V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:
- Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
- Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
- Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
- Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
- Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
- Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.