Čtenářské dílny na ZŠ (webinář)

Zaměřeno na čtenářské lekce

22. 4. 2024, zahájení v 15:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT 8738/2023-4-443

1. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci

Webinář se uskuteční v pondělí 22.4. od 15:00 do cca 18:10 hod.

Akce se uskuteční v prostředí LiveWebinar. Podrobnější informace zašleme přihlášeným den před spuštěním webináře. Pokud je v den konání nenaleznete v žádné složce pošty, kontaktujte nás.

Platné osvědčení o absolvování akce a obdržíte po uskutečnění akce elektronicky (elektronický podpis). Více k webinářům zde.

1 210 Kč

Cena 1090 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy.

Účastníci se musí hlásit jednotlivě, při fakturaci je zahrneme automaticky na jeden doklad a započítáme slevu! 

Anotace:

putování vějířAkce je vhodná pro všechny učitele působící ve 3.-5. ročníku ZŠ.  Volně navazuje na školení pořádána na podzim a v lednu. Ta jsme se zaměřili zejména na čtenářské dílny, nyní se podíváme hlavně na čtenářské lekce. Ukážeme si jiné příklady práce.

Na akci zazní zejména:

  • Rozvíjení vědomého čtenářství a vytváření kladného vztahu k vlastní četbě, motivace pro celoživotní učení.
  • Rozdíl mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení.
  • Prvky kritického myšlení, efektivnost, funkce a struktura vyučovací hodiny (využití třífázového vyučovacího modelu E-U-R).
  • Metody čtenářské gramotnosti a práce s textem (včetně odborného).
  • Záznamy z přečteného textu, vhodné náměty, ukázky a materiály.
  • Vzájemné sdílení.
  • Praktické ukázky.

 

Obsah akce:

V rámci webináře zjistíte, jaký je rozdíl mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení. Webinář se zaměří zejména na čtenářské lekce. Zažijete ji na vlastní kůži. Během čtenářských lekcí se žáci seznamují s obsahem i formou daného, společného textu. Díky lekcím se žáci naučí přemýšlet o knihách novými způsoby, různými metodami, které je povedou k hlubšímu pochopení. Během lekcí využíváme metody aktivního učení, aby žáci byli co nejvíce zapojeni a dostávali prostor k hledání a verbalizaci svých názorů. Podle věku a zralosti cílové skupiny zařazujeme i písemné aktivity.

Účastník si připraví:

  • jednu knihu pro děti, kterou by ostatním účastníkům doporučil