
Čtenářská gramotnost tvořivě ve 3. – 5. ročníku ZŠ
Čtenářské dílny, lekce a další náměty pro výuku k podpoře čtení
Číslo akce: | 2023-004 LŠ | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Akreditační číslo MŠMT ČR: | 2023 |
||||||||||||
Lektor: | Mgr. Lucie Topinková | ||||||||||||
Místo: | ZŠ Velehrad, Salašská 300 | ||||||||||||
Termín: |
10. 7. 2023, 11. 7. 2023, 11. 7. 2023, 13. 7. 2023, zahájení v 13:00 OBSAZENO! Můžete se hlásit jako náhradník. Kurz se uskuteční v rámci letní školy ve Velehradě v termínu od 10. do 13. 7. 2023 (po-čt). Výuka a stravování v budově ZŠ Salašská, ubytování v internátě Stojanova gymnázia (areál kláštera). Zahájení v pondělí od cca 14:30 hod., ukončení ve čtvrtek obědem. Podrobné informace, včetně harmonogramu školení a doby prezence budou přihlášeným účastníkům zaslány koncem června. |
||||||||||||
Hodinová dotace: | 24 hod. | ||||||||||||
Cena: |
8 745 Kč, záloha 8 745 Kč
zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi.
Fakturace bude probíhat průběžně, od března 2023.
Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník) - požadavky, prosím, uveďte do poznámky v přihlášce.
|
Anotace:
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma
Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.
Těšte se na:
- vysvětlení rozdílu mezi čtenářskou lekcí a dílnou čtení
- diskuze na téma čítanky a mimočítanková četba
- funkce, organizace, metody, pravidla dílny čtení
- čtenářské strategie (shrnování, otázky, vysvětlování, předvídání, …)
- praktické ukázky (např. klíčová dírka, ostrov, selfie, Vennuv diagram, Katapult, Varianty příběhu)
- mezipředmětové vztahy: propojení s dramatizací, výtvarnou výchovou
- dílna psaní za využití organizérů
- náměty na záznamy o knihách (čtenářské deníky)
Obsah akce:
Cílem vzdělávacího programu je rozvoj kompetencí u pedagogických pracovníků 1. stupně základní školy, které směřují ke zkvalitnění výchovně vzdělávacího procesu žáků v oblasti čtenářské gramotnosti. Prezentované náměty vycházejí ze skutečnosti, že současné pojetí výuky zdůrazňuje získávání poznatků a dovedností na základě mnohostranné zkušenosti prostřednictvím podnětných aktivit a prožitků žáků. Účastníci budou mít možnost poznat řadu lektorkou v praxi ověřených přínosných aktivit, které mají své uplatnění nejen v hodinách literatury, ale i v dalších vyučovacích předmětech. Získají inspirativní materiál a propojí konkrétní metody s konkrétními činnostmi, které si prakticky vyzkouší.
Program bude zaměřený na čtenářskou gramotnost jak z hlediska čtenářských lekcí, tak i z hlediska dílny čtení a psaní. Bude vycházet ze vzdělávacího modelu E-U-R (evokace – uvědomění - reflexe). Cílem seminářů bude ukázat učitelům cestu, jak přivést žáky k četbě, aby při ní nejen dekódovali text, ale četli s porozuměním, s chutí a zájmem, a vytvořili si tak emoční prožitek ze čtení. Bude využíváno metod kritického myšlení (RWCT) a aktivních a aktivizujících metod učení.