Činnostní učení Čj ve 2. a 3. ročníku

Kurz realizovaný v rámci letních škol

Číslo akce: 2019-015 LŠ
Akreditační číslo MŠMT ČR: 783/2018-1-169

Lektor: Mgr. Tatjana Vrbová
Místo: ZŠ J. K. Tyla, Písek, Tylova 2391
Termín: 12. 8. 2019, 13. 8. 2019, 14. 8. 2019, 15. 8. 2019

Kurz se uskuteční v rámci letní školy v Písku v termínu od 12. do 15. 8. 2019. Zahájení v pondělí v odpoledních hodinách, ukončení ve čtvrtek obědem. Přesný harmonogram školení včetně doby prezence bude přihlášeným účastníkům zaslán během června.

Hodinová dotace: 24 hod.
Cena: 6 250 Kč, záloha 6 250 Kč
zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi.  Neuvedete-li v poznámce přihlášky jinak, bude účtována plná cena.
        5350,-       - kurzovné + plná penze
        5050,-       - kurzovné + obědy
        4750,-       - pouze kurzovné
(konečná cena)
 
Letní školy je třeba uhradit předem. Fakturace bude probíhat průběžně od května. Následně budou nově přihlášeným účastníkům faktury zaslány e-mailem.
 
Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník). 

Anotace:

Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané

Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka ve 2. a 3. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj ve 2. a 3. ročníku v ceně 350 Kč a příručku Metodika čtení s porozuměním v 2. a 3. ročníku. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Obsah akce:

1. část

  • Úkoly a cíle výuky čtení ve 2. a 3. ročníku. Prostředky a pomůcky pro výuku čtení.
  • Seznámení s čítankami pro 2. a 3. ročník a metodickou příručkou.
  • Čtyři období čtenářského vývoje. Rozvoj čtenářských dovedností.
  • Motivační didaktická hra pro aktivní zapojení žáků do výuky.
  • Prvky kritického myšlení, vytváření malých projektů ve vyučovacích hodinách.
  • Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
  • Rozvoj kompetence komunikativní a kompetence pracovní a sociální.

2. část

  • Náměty pro tvořivou práci s texty v čítance pro 2. ročník. Ukázky prací žáků, možnosti prezentace.
  • Individualizace, seberealizace, aktivní zapojení žáků při výuce čtení.
  • Náměty k rozhovorům. Témata a náměty pro malé projekty, mezipředmětové vztahy.
  • Začátky práce s naučným textem (encyklopedie).
  • Motivace k individuálnímu čtení – využití školních knihoven, besedy v knihovnách.
  • Postupné rozbalování kompetence pracovní a komunikativní.

3. část

  • Náměty k práci s čítankou pro 3. ročník.
  • Didaktické hry a činnosti při práci s pohádkami.
  • Individuální, skupinová práce, vytváření žákovských portfolií.
  • Uvědomělé čtení a jeho pomoc žákům při učení – klíčová slova.
  • Komunikace a diskuze ve výuce čtení. Tvořivá práce žáků, dramatizace textů.
  • Záznamy přečtených textů, knih. Mezipředmětové vztahy.
  • Utváření kompetence komunikativní, kompetence pracovní a kompetence sociální.

4. část

  • Činnostní výuka gramatiky ve 2. ročníku.
  • Rozvoj komunikativních dovedností, rozhovory a vyprávění podle obrázkové osnovy.
  • Využití učebnice a pracovních sešitů pro tvořivou práci ve výuce.
  • Činnosti a didaktické hry vhodné k učivu tohoto ročníku. Aktivizující metody práce.
  • Mezipředmětové vztahy s Prv.
  • Rozvoj kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů, kompetence občanské.

5. část

  • Činnostní výuka psaní. Písanky pro 2. a 3. ročník. Tvořivá práce s písankami a jejich pomoc při výuce čtení s porozuměním.
  • Co už vím, co už znám, o čem umím vyprávět, co umím napsat. Uvědomuji si, co čtu a píšu.
  • Individualizace. Mezipředmětové využití.
  • Moje první knížka. Pracovní sešit  – ukázky úkolů pro čtení a psaní s porozuměním.
  • Souběžná výuka čtení, psaní, gramatiky.
  • Podněcování zájmu a motivace k celoživotnímu učení.
  • Vzájemná komunikace a rozvoj kompetence komunikativní, kompetence sociální.

6. část

  • Činnostní výuka gramatiky ve 3. ročníku s důrazem na tvořivou práci s vyjmenovanými slovy.
  • Didaktické hry. Mluvní a komunikační cvičení.
  • Učebnice a pracovních sešity – jejich využití pro aktivní práci žáků. Propojení psaní se čtením, s prvoukou a mluvnicí.
  • Využití multimediální výpočetní techniky ve výuce Čj ve 2. a 3. ročníku.
  • Vhodné materiály, pomůcky a internetové odkazy.
  • Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.
Developed by Via Aurea.