Školní systemické konstelace - jak nevyhořet

I. část

Číslo akce: 2018-061
Akreditační číslo MŠMT ČR: 727/2017-1-209

Lektor: Mgr. Čeněk Rosecký
Místo: ZŠ Lyčkovo náměstí, Praha 6 - Karlín
Termín: 23. 4. 2018, zahájení v 14:00

Seminář se uskuteční v pondělí 23.4. 2018, od 14:00 do cca 18:30 hod.

Hodinová dotace: 6 hod.
Cena: 650 Kč, záloha 0 Kč

(nepodléhá DPH)

Anotace:

Máte čím dál více problémových žáků? Valí se na Vás úkoly a Vy nevíte, kde vzít čas a energii na jejich řešení? Už Vám někdy docházejí síly?

Tento seminář přináší zcela jedinečné informace o zákonitostech a silách, které mají bezprostřední vliv na to, jak se cítíte v práci, jak se vám daří v životě, a jaké jsou vaše vztahy s druhými lidmi (se žáky, jejich rodiči, kolegy, ale také se členy své rodiny). Jeho obrovským přínosem je, že vás bezpečně ochrání před syndromem vyhoření, protože ten kdo vyhoří, už nepomůže nikomu. Je to příležitost poznat hlubší příčiny problémů, získat potřebný nadhled a dosáhnout stavu, kdy se budete moci v práci i doma cítit spokojeně a v bezpečí.  

Obsah akce:

Co je při vzdělávání a výchově úkolem učitele a co přísluší rodičům? Jak dosáhnout skutečně partnerské úrovně vztahu mezi učitelem a rodiči? Požadavky na učitele ze strany společnosti – a často také ze strany rodičů – stále rostou. Pravomocí a nástrojů, které mají učitelé k dispozici, přitom spíše ubývá. Podstatné je, aby učitelé ve spolupráci s rodiči vytvořili pokud možno co nejbezpečnější prostor pro rozvoj a školní práci dětí.

Abychom toho mohli dosáhnout, je dobré vědět, jaké základní vlivy působí na učitele, žáky a rodiče a co určuje jejich základní nároky a potřeby. Hlubší pochopení skutečných příčin přináší uvolnění, nadhled a možnost dosažení trvalého pocitu zakotvení a uspokojení. Přispívá k vytváření pozitivního klimatu ve škole i v rodině.

Základní témata semináře:

- rodinné a školní normy
- postavení a přístup učitele a rodiče
- učitelé, rodiče a děti
- původní a nová rodina
- syndrom vyhoření

Cíle semináře:

1. Seznámení s metodou systemických konstelací. Předání informací o systémových souvislostech a zákonitostech ve vztazích mezi rodiči, dětmi, učiteli a školou.
2. Práce s typickými modelovými situacemi na škole a v rodině, a to v obecné rovině problému. Osobní zážitek a vhled do řešení nejčastějších problémů.
3. Změna "nezdravých" postojů a aktivní ochrana před vyhořením. Práce s tématy účastníků.

"Jsme tvůrci svého života. Všechno si vymýšlíme sami.  Vědomě, ale častěji na základě programů uložených v našem podvědomí. "

Tento seminář má akreditaci MŠMT a účastníci obdrží osvědčení o absolvování programu DVPP

Developed by Via Aurea.