Sohrová Šárka

Mgr. Šárka Sohrová
speciální pedagožka, lektorka kurzů pro učitele

Vystudovala jsem speciální pedagogiku a matematiku na PdF UP v Olomouci. Ještě jako studentka jsem se vydala do Anglie a naučila se trochu jinému způsobu práce, než jaký byl u nás v té době zvykem. V praxi jsem viděla, jak vypadá respekt k lidem s postižením a k jeho rodině – ať už jako Au-pair v rodině s dítětem s dg. DMO, ve speciální škole OAKLEIGH SCHOOL v Londýně, kam jsem s ním docházela jako asistentka, či v Camphill Community v Thornbury, kde jsem pracovala s dospělými lidmi s mentálním a kombinovaným postižením v chráněných dílnách.

Po absolvování VŠ jsem učila na základní škole a pak 8 let pracovala jako speciální pedagožka v Pedagogicko-psychologické poradně, Karviná (pracoviště v Bohumíně, Karviné a v Havířově). Náplní mé práce bylo diagnostikovat příčiny školních potíží žáků ZŠ a SŠ, prevence potíží u předškoláků, spolupráce se školami, metodické vedení učitelů.

V současné době své znalosti a dovednosti využívám pro výuku učitelů mateřských a základních škol v kurzech akreditovaných MŠMT a ve své soukromé praxi ve Frýdku – Místku. 

Aktuální akce lektora:

Číslo akce Název Místo Anotace
2018 Setkání lektorů činnostního učení Vzdělávací centrum Ordějov, Bystřice pod Lopeníkem 79

AKCE URČENÁ VÝHRADNĚ LEKTORŮM TVOŘIVÉ ŠKOLY

2018-117 Jak vést rozhovor s rodičem ZŠ Pardubice, Npor. Eliáše 344

Celý kurz je směřován k tomu, aby účastník zvládl nejen běžné, krátké konzultace, ale i vedení konzultace více stran s cílem nalezení přijatelného řešení. Je vhodný pro paní učitelky v MŠ, třídní učitele ZŠ, metodiky prevence i výchovné poradce.

2018-118 Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole ZŠ Praha 7, Korunovační 64/8

Účastník kurzu získá komplexní informace k práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami odpovídající aktuální školské legislativě. Budeme se věnovat pedagogické diagnostice a tomu, jak z ní vyvodit informace pro práci s žáky ve výuce a taky, co doporučit pro efektivní domácí přípravu tak, aby mohlo dojít ke zmírnění obtíží. Budeme se věnovat i Doporučením z Pedagogicko-psychologických poraden a Speciálně-pedagogických center - jak v nich číst a jak na jejich základě pracovat. Ukážeme si, jak se liší jednotlivé stupně podpůrných opatření a hlavně - jak o tom komunikovat s žáky a taky s jejich zákonnými zástupci.

2018-115 Jak vést rozhovor s rodičem ZŠ Praha 7, Korunovační 64/8

Celý kurz je směřován k tomu, aby účastník zvládl nejen běžné, krátké konzultace, ale i vedení konzultace více stran s cílem nalezení přijatelného řešení. Je vhodný pro paní učitelky v MŠ, třídní učitele ZŠ, metodiky prevence i výchovné poradce.

2019-007 LŠ Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole ZŠ Doctrina, Liberec, Na Perštýně 404/44

Účastník kurzu získá kompexní informace k práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami odpovídající aktuální školské legislativě. Budeme se věnovat pedagogické diagnostice a tomu, jak z ní vyvodit informace pro práci s žáky ve výuce a taky, co doporučit pro efektivní domácí přípravu tak, aby mohlo dojít ke zmírnění obtíží. Budeme se věnovat i posudkům z Pedagogicko-psychologických poraden a Speciálně-pedagogických center - jak v nich číst a jak na jejich základě pracovat. Ukážeme si, jak se liší jednotlivé stupně podpůrných opatření a hlavně - jak o tom komunikovat s žáky a taky s jejich zákonnými zástupci.

2019-028 Jak vést rozhovor s rodičem ZŠ Hradec Králové, Habrmanova 130

Celý kurz je směřován k tomu, aby účastník zvládl nejen běžné, krátké konzultace, ale i vedení konzultace více stran s cílem nalezení přijatelného řešení. Je vhodný pro paní učitelky v MŠ, třídní učitele ZŠ, metodiky prevence i výchovné poradce.

Developed by Via Aurea.