Rodinná poradna

Děti jsou v pořádku. Když zlobí, testují řád a učí se samotnosti. Když zlobí moc, jedná se zpravidla o symptom vážnějšího problému a je dobré  podívat se na to, co se doopravdy děje.

 

Sdílet na Facebooku

Děti jsou šťastné, když jsou šťastní rodiče. Pokud dítě zlobí, má to vždy svoji zcela konkrétní příčinu - zpravidla chtějí upozornit na něco, čím se vědomě nebo nevědomě cítí ohroženi, někdy také chtějí získat výhodu, která jim nepřísluší. Žádná opravna „rozbitých“ dětí ani univerzální rada neexistuje. Je třeba začít s plnou vážností a úctou pátrat po možných souvislostech. Nejdůležitější pro dítě jsou jeho rodiče a rodina, proto je rozumné začít hledat právě tam.

Pro každého znamená "zlobení" něco jiného. Někdo má namysli zlobení ve škole, někdo když jsou děti příliš aktivní, neposlušné. Někomu vadí, když nechtějí chodit na „velkou“ nebo se  stále počůrávají, odmítají jíst, zvrací atp. Není důležité, co si o tom myslí ostatní. Důležité je pouze to, co prožívají jejich rodiče nebo pěstouni.

Zlobení je součástí dospívání dítěte a z tohoto pohledu je normální. Když však začne dítě ohrožovat sebe, své okolí nebo rodinu, je potřeba zjistit, co se skutečně děje a nežádoucí chování změnit. Najít řešení bez pomoci osoby zvenčí je ale velmi těžké. Členové rodiny jsou v problému příliš uvězněni, chybí jim potřebný nadhled a většinou také systemické informace. Pro začátek je potřeba si uvědomit, že působit ani prožívat utrpení a bolest si nikdo nepřeje, i když se to tak může jevit. A děti už vůbec ne. "Zapletení", které se projevuje zlobením dětí, je možné rozplést a obnovit narušenou rovnováhu. Musí se ale začít pracovat s celou rodinou.

Nabízíme Vám konzultace pro rodiče, pěstouny a jejich děti.

Konzutace poskytuje Mgr. Čeněk Rosecký - systemické rodinné poradenství.

 

 

Tvořivé metody ve výuce VV (webinář)

Lidská postava ve výtvarné výchově

1 380 Kč
VV

29. 4. 2024, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci
ZUŠ
Rodiče

Anotace:

Naučte sebe i žáky kreslit lidské tělo různými postupy a technikami! Webinář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.

Obsah akce:

  • Využití různých technik při výtvarném ztvárnění lidské postavy
  • Nabídka konkrétních činností, postupů a námětů, které nenásilně rozvíjejí výtvarné dovednosti a výtvarnou sebedůvěru 

Tvořivé metody ve výuce VV (webinář)

Barva ve výtvarné výchově

1 380 Kč
VV

6. 5. 2024, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci
ZUŠ
Rodiče

Anotace:

Barevné vyjadřování ve výtvarné výchově otvírá mnoho možností jak kultivovat u dětí vztah k okolnímu světu. Webinář předkládá nápady a postupy pro práci s barvou ve výtvarné výchově nejen na 1. stupni ZŠ. Webinář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.

Obsah akce:

  • Příklady barevného vyjadřování při výuce výtvarné výchovy
  • Barva v ploše i v linii. Barva a pocity. Barva a smysly.
  • Barevné techniky.
  • Míchání barev a trocha teorie :-)

Tvořivé metody ve výuce VV (webinář)

Výtvarné hry v hodinách výtvarné výchovy

1 380 Kč
VV

13. 5. 2024, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci
ZUŠ
Rodiče

Anotace:

Webinář nabízí příklady her doplňující běžné hodiny výtvarné výchovy nejen na 1. stupni ZŠ. Pojďte se s námi inspirovat! Seminář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.

Obsah akce:

  • Význam zážitku ve výtvarné výchově. Výtvarné desetiminutovky.
  • Hra jako zpestření programu výtvarných aktivit. Výchovný a vzdělávací význam her.
  • Hra jako jeden z možných způsobů sebereflexe. Hra jako forma hodnocení.

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více