Tvořivá škola - Putování českými dějinami 1. - 5.

Tvořivá škola přináší strhující příběhy a poutavá historická vyprávění v řadě 5 barevně ilustrovaných publikací.  

Autor: Radka Kučerová, Ilustrace: Martin Víšek, Mapy: Radka Matějová

(pevná vazba, formát B5, 180 stran)

Kdo pozná historii, pochopí i současnost. 

Sdílet na Facebooku

www.putovaniceskymidejinami.cz

Prožijete hlavní historické události. Pochopíte historické souvislosti vývoje českého státu. Poznáte každodenní život našich předků. 

Tento set publikací vydala Tvořivá škola za účelem prožitkové výuky českých dějin a souběžného rozvoje čtení s porozuměním. Dílo hodnověrnými historickými barevnými obrazy ilustroval malíř a scénograf Martin Víšek. Historické mapy nakreslila Radka Matějová. Všechny kapitoly jsou doplněny otázkami na rozvoj čtení s porozuměním. Na konci každého dílu jsou umístěny přehledy historických událostí a historické hádanky.

Knihy doporučujeme pro třídní čtení od 4. ročníku. Žáci si na poutavých a přiměřeně náročných textech bez cizích slov procvičí čtení a zároveň pochopí historické souvislosti vývoje českého státu.

5 plnobarevných obrázkových publikací, pevná vazba, formát B5: 

  • Putování českými dějinami 1. - Staří Slované – Boleslav II.
  • Putování českými dějinami 2. - Boleslav III. – Václav III.
  • Putování českými dějinami 3. - Jan Lucemburský – Ludvík Jagelonský
  • Putování českými dějinami 4. - Ferdinand I. Habsburský – Marie Terezie.
  • Putování českými dějinami 5. - Josef II. – r. 1914
    putovani_1

PUTOVÁNÍ ČESKÝMI DĚJINAMI 1. díl                

od příchodu Slovanů do smrti Boleslava II. (0 - 999)

(pevná vazba, B5, 180 stran)

Úvod 1. dílu

Čerstvé ráno, pracovní dopoledne i hravé odpoledne se s příchodem večera stávají minulostí, nepatrným zrníčkem dějin, o nichž se možná jednou bude psát v knihách. Na poučné stopy naší nedávné minulosti narážíme denně, ale otisky dávných, staletých dějin jsou vzácnější. Proto je se zaujetím sledujeme, pečlivě uchováváme a opatrujeme.

A naše pradávné dějiny? Kde začínají nejstarší české dějiny? Jak vznikl malý český stát? Dlouhé stovky let, záhadně pohřbily pod povrch země významné důkazy o pravdivých dějinných událostech naší vlasti. Pouze keramické nádoby, pracovní nástroje, ozdobné předměty či zbraně byly očitými svědky pohnutých příběhů dávných dob. Snad nám rytina na bronzové přezce, zlacená přílba nebo vlnovka na hliněném hrnci nalezená v tvrdé zemi šeptem prozradí pradávná tajemství běžného života našich praprapradědečků a prapraprababiček. Pojďte s námi otevřít těžkou bránu a odvážně vstupte na začátek dějinného období, jež odborníci nazývají středověk. Let, o kterých toho s určitostí víme jen málo. Nakoukněte s námi na počátek středověku, kdy se v české kotlině, šibalsky ozdobenou půvabnou čelenkou skalnatých hor, usadili naši přímí předkové – Slované.
 

putovani_2

PUTOVÁNÍ ČESKÝMI DĚJINAMI 2. díl

Boleslav III. – Václav III. (999 - 1306)

(pevná vazba, B5, 180 stran)

Úvod 2. dílu

Také se při náhodných procházkách starobylými místy Čech a Moravy zamýšlíte nad jejich dávnými příběhy? Kdopak asi bydlel za dveřmi tajemně vypadajícího hradu, jak vypadala paní tohoto krásného zámku? A zdali si stavitelé kamenného kostelíku támhle na kopci při práci zpívali? Tajemná hloubka minulosti České země nám bohužel neumožní odhalit a vyluštit všechny hádanky a otazníky spojené s dějinami naší vlasti. Můžeme se však letmým dotykem chladné, kamenné zdi pokusit alespoň na okamžik zahlédnout odpovědi na všetečné otázky. Nechat se vést do dávných časů. Ve spojení s dějinnými fakty se poučit a pak nasadit pomyslná křídla představivosti.
Pojďme rozmotat vladařské klubíčko hrubé vlny, kdy mužové přemyslovského rodu vedli hádky a spory o knížecí stolec, o hrady, o města a lesk panovnické moci. Kdy se z bratrů, strýců, švagrů i otců stávali sokové a z úhlavních nepřátel spojenci. Kdy moc, peníze a opojná sláva bezcitně vítězila nad mírem a lidskou láskou. Proleťme se v obrazotvornosti naší zemí 11. až 13. století. Vstupme tajně do běžných pracovních dnů řemeslníků, vojáků a prostých lidí. Nahlédněme do spletitých příběhů významných českých knížat, králů, jejich dětí a žen, které po dlouhá léta poctivě sepisovali pečliví kronikáři.

 

putovani_3

PUTOVÁNÍ ČESKÝMI DĚJINAMI 3. díl

Jan Lucemburský – Ludvík Jagelonský (1306 - 1516)

(pevná vazba, B5, 180 stran)

Úvod 3. dílu

Nastupte, zvídaví čtenáři, na vratkou palubu královské lodě, jež zatím rozpačitě kotví ve starobylém českém přístavu 1306. Proplujte s námi bouřlivým mořem 14. a 15. století, průlivem časů pronikněte i na počátek 16. věku a přistaňte u habsburského břehu. Citlivě s námi vnímejte období zmítané hrdými vlnami statečnosti, prozíravosti a rozvahy, jež vynesly naši zemi na třpytivý vrchol příjemné slávy. Avšak také do časů, kdy zpěněné vody dějinných událostí setřásly blyštivý lesk i svůdný šarm Českého království a bezbranná loď cloumaná divokou bouří chamtivosti a sobectví se v prudkých nárazech tříštila o ostrovy ubohosti, strachu a bídy. Pojďte se zdobenými štíty domů, hrdými arkýři i s rozšafnými díly mistrných sochařů a malířů zavzpomínat na honosné průvody i běsnící davy a tiše se zaposlouchat do vyprávění příběhů dávno zapomenutých. Nebojte se pohlédnout do slepých očí kamenných chrličů, do nichž dějiny výmluvně vtiskly dobré i zlé časy českého státu. Zhluboka vdechněte zvláštní vůni doby, kdy vysoké štíhlé věže gotických katedrál a kostelů ostře ukazovaly k nekonečnému nebi, jako výhružně zvednuté ukazováčky. Jakoby přísně káraly a současně nabádavě varovaly před nenapravitelnými omyly, kterých se dopustili naši předkové. 
 

putovani_4

PUTOVÁNÍ ČESKÝMI DĚJINAMI 4. díl

Ludvík Jagelonský – Marie Terezie (1516 - 1780)

(pevná vazba, B5, 180 stran)

Úvod 4. dílu

Vítejte v novém světě! Odkvétající věk s chápavým povzdechem vyšňořil gotické ulice dobovými šperky. Naposledy zazářil na středověkém plese drsných dějin a ve víru hudby se rozplynul v hvězdný prach. Přes práh roku 1500 ladnými otočkami vtančilo století šestnácté. Oděno v skvostný renesanční šat, dokořán otevřelo zaprášené okno, vyvětralo zatuchlý pach nábožensky přísné minulosti a nechalo úlevně vplouvat čerstvý vzduch vynalézavého novověku. Svět znenadání procitnul z temného spánku. Rozechvělá víčka zatížena lží, přetvářkou a strachem se sebejistě otevřela dokořán. Člověk prozřel. Zvídavě se rozhlédl po známém světě a svým zkušenostem, doposud tkvících ve stísněných představách, konečně dopřál dostatek volného prostoru. Člověk s překvapením zjistil, že svět nekončí u břehů Atlantského oceánu, že svéhlavé moře před nimi šibalsky schovávalo jeden celý třpytivý světadíl. Člověk se hluboce zamyslel. To je ten blažený ráj? Ten ráj, co jim úlisně slibovali břichatí kněží ve zlatem oplývajících kostelech? Není? A je vůbec nějaký? Člověk, bojácně shrbený pod bičem církevních pravd, se sebevědomě napřímil. Ne už nebude jen trpícím tvorem, čekatelem na vysvobozující smrt a možná slíbený ráj. Bude konečně žít teď a tady na zemi! A člověk se pevně rozhodl. Pro potěšení své, ne církve, bude stavět pohodlné domy, bude vytvářet krásné sochy a malovat nádherné obrazy. Bude číst, vzdělávat se, zkoumat hvězdnou oblohu, bude také léčit, bude… a přirozená touha člověka po poznání se rozlétla do dálky, hledat a vynalézat. 

 

putovani_5

PUTOVÁNÍ ČESKÝMI DĚJINAMI 5. díl 

Josef II. – r. 1914 (1780 - 1914)

(pevná vazba, B5, 180 stran)

Úvod 5. dílu

Milí čtenáři, vstupte s námi do první poloviny 18. století, do spletité houštiny velkolepých evropských dějin a spolu s námi napjatě naslouchejte slábnoucí ozvěně hlasů našich předků, nejistě se ozývající mezi urputnými šlahouny habsburských nařízení. Vraťte se s námi kousek v čase. Zpět do doby, kdy hrstka obětavých českých vlastenců namáhavě odhrabávala nánosy hlíny zapomnění, obracela těžké kameny letitých událostí, lopotně odhazovala zetlelé kupky odumřelých dějin a zoufale hledala živé kořínky českého jazyka, kusy starobylé moudrosti a svébytného českého umění, aby skrze ně opět nalezla pro malý národ cestu k jemu samému. Vstupte do nedávných vzpomínek a příběhů, kdy zbídačelá čeština chabě živořící mezi bujným býlím rozpínavé němčiny počala probleskovat udivujícími barvami květů a znovu se rozrostla v rozlehlé záhony pestrých rostlin ušlechtilého jazyka. Jejich opojná vůně dala českému lidu novou sílu a odvahu k sebevědomému prosazení znovunalezené důstojnosti. Prožijte s námi úlevné jaro národů, kdy se z nevolníků stávali po mnoha staletích opět svobodní lidé. Spolu s námi žasněte nad ohromnou proměnou bytí mužů a žen, kdy se larvy nečekaných nápadů balily do kukel jednoduchých pomůcek a strojů, aby se následně vylíhly v motýly důmyslných vynálezů, jež rázem převrátily celou společnost a daly lidskému životu nový rozměr a úhel rozvoje. Lidská společnost se kvapem vydala směrem k 20. století.

Knihy si můžete objednat v našem e-shopu.

Tvořivé metody ve výuce VV (webinář)

Lidská postava ve výtvarné výchově

1 380 Kč
VV

29. 4. 2024, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci
ZUŠ
Rodiče

Anotace:

Naučte sebe i žáky kreslit lidské tělo různými postupy a technikami! Webinář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.

Obsah akce:

  • Využití různých technik při výtvarném ztvárnění lidské postavy
  • Nabídka konkrétních činností, postupů a námětů, které nenásilně rozvíjejí výtvarné dovednosti a výtvarnou sebedůvěru 

Tvořivé metody ve výuce VV (webinář)

Barva ve výtvarné výchově

1 380 Kč
VV

6. 5. 2024, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci
ZUŠ
Rodiče

Anotace:

Barevné vyjadřování ve výtvarné výchově otvírá mnoho možností jak kultivovat u dětí vztah k okolnímu světu. Webinář předkládá nápady a postupy pro práci s barvou ve výtvarné výchově nejen na 1. stupni ZŠ. Webinář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.

Obsah akce:

  • Příklady barevného vyjadřování při výuce výtvarné výchovy
  • Barva v ploše i v linii. Barva a pocity. Barva a smysly.
  • Barevné techniky.
  • Míchání barev a trocha teorie :-)

Tvořivé metody ve výuce VV (webinář)

Výtvarné hry v hodinách výtvarné výchovy

1 380 Kč
VV

13. 5. 2024, zahájení v 14:00

4 vyučovací hodiny

vhodné do šablon

WEBINÁŘ

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ
2. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci
ZUŠ
Rodiče

Anotace:

Webinář nabízí příklady her doplňující běžné hodiny výtvarné výchovy nejen na 1. stupni ZŠ. Pojďte se s námi inspirovat! Seminář je určený všem, kdo hledají postupy, náměty a metody do výtvarné výchovy - pedagogům a ostatním, kteří mají chuť děti výtvarně podpořit, zkušeným i začínajícím učitelům a také rodičům.

Obsah akce:

  • Význam zážitku ve výtvarné výchově. Výtvarné desetiminutovky.
  • Hra jako zpestření programu výtvarných aktivit. Výchovný a vzdělávací význam her.
  • Hra jako jeden z možných způsobů sebereflexe. Hra jako forma hodnocení.

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více