Nácvik čtení
v 1. ročníku 23.10.2017 - ZŠ Loket, Radniční 328, bud. 1. st.
Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole
Kurz vhodný i pro program OP VVV 27.10.2017 - ZŠ Praha 7, Korunovační 164/8
SEBEÚCTA - seminář z cyklu Školní konstelace
30.10.2017 - ZŠ Brno, Kotlářská 4
SEBEÚCTA - seminář z cyklu Školní konstelace
31.10.2017 - ZŠ Lyčkovo náměstí, Praha 6 - Karlín
Český jazyk činnostně ve 2. ročníku
1.11.2017 - 6. ZŠ Cheb, Obětí nacismu 16

Metodika čtení a psaní s porozuměním v 1. ročníku

Nové metodické příručky vás seznámí se základními přístupy a vybranými efektivními posupy činnostní výuky Českého jazyka. Autorkou metodik je paní Mgr. Alena Bára Doležalová, autorka Slabikáře a Živé abecedy nakladatelství Nová škola.

Dostupnost Skladem
Cena
35 Kč včetně DPH
Cena bez DPH 32 Kč
ks

Další informace

Předkládané metody jsou vhodné pro každého žáka i učitele bez ohledu na to, s jakými učebnicemi učí. Metodiky se věnují jak gramatice, tak výuce čtení a psaní s porozuměním. Předkládané metody jsou prezentovány na pomůckách a materiálech Tvořivé školy a učebnicích a čítankách nakladatelství Nová škola.

Vstup dítěte do školy je významným mezníkem v jeho životě. Z hlediska vývojové psychologie končí v tomto období tzv. předškolní věk a začíná mladší školní věk. Aby dítě dobře zvládlo zahájení školní docházky, potřebuje zralost nejen fyzickou a psychickou, ale i kognitivní a pracovní.

Vývoj jedince neprobíhá nikdy přesně podle daných měřítek a tabulek. Ve stejném období dosáhne každé dítě různé úrovně dovedností. Pouze v obecných oblastech můžeme hovořit o dosahování přibližně stejných cílů. Mají-li jich děti dosahovat, potřebují, aby byl od prvopočátku všestranně podporován jejich rozvoj. Základem proto je vytvoření pole vzájemné důvěry a bezpečí mezi učitelem a žákem. Předpokladem k tomu je akceptace žáka, jeho rodičů a rodinných norem takových jaké jsou bez ambice je jakkoliv hodnotit, soudit nebo měnit. Úkolem učitele je ukázat žáků jaké normy kde platí, ne je nutit přijmout školní normy za své.

Zahájení povinné školní docházky přináší dítěti a jeho rodině řadu změn. Dítě se musí adaptovat na nové prostředí, akceptovat nové školní normy a přijmout novou roli žáka. Rodiče ve spolupráci se školou a učitelem mu to mohou vhodným přístupem usnadnit. Většina dětí se do školy těší a ze své přirozenosti touží po poznávání nových věcí. Mnoho rodičů klade velký důraz na to, aby jejich dítě bylo ve škole úspěšné. Myslí si totiž, že pokud bude mít jejich dítě dobré známky, bude moci jít studovat a bude tak mít zajištěn šťastnější život. Jedná se o pochopitelný a častý pocit, jehož kořeny jsou ukryté v těžkém živobytí předků.

Tato ambice rodičů vytváří na dítě i na učitele nepřiměřený tlak. Děti se pak přestávají učit ze své přirozené potřeby poznávat, ale pracují „pro své rodiče“, aby uspokojili jejich potřebu mít úspěšné dítě. Hlavní motivací dětí se tak velmi často stává strach z neúspěchu a touha po dobré známce, která rodičům udělá radost a dítěti dá chvilkový pocit „jsem v pořádku“.

Mnoho dětí, ale z různých příčin dosáhnout očekávaných výsledků a s tím spojených pocitů nemůže. A tak místo radosti z učení přichází frustrace z neúspěchu. Přesvědčit rodiče, že dobré známky ještě nejsou garancí šťastného života, je prakticky nemožné. Jediné, co může učitel udělat, je přijmout danou situaci, uznat pocity rodičů a akceptovat je jako ty nejlepší rodiče svého dítěte.

Autor: Mgr. Alena Bára Doležalová

Metodika čtení a psaní s porozuměním v 1. ročníku

Ke stažení

Kategorie produktu


Developed by Via Aurea.