Zlomky a desetinná čísla v 6. ročníku

(webinář) 28635/2022-4-1012, 604

Projekt: Tvořivá škola Typ kurzu: Webinář
Akreditační číslo: 27942/2021-5-948 Cílová skupina: Běžná akce
Cena: 980 Kč Cena 890 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci). Účastníci se budou hlásit jednotlivě. Účastníky z jedné školy zahrneme při fakturaci automaticky na jeden doklad a započítáme slevu. Hodinová dotace: 4 hod.
Kategorie: 2. stupeň ZŠ

Seminář je vhodný pro všechny učitele působící na 2. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení M 6 v ceně 185 Kč.

Na akci zazní zejména:

  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení M
  • Zlomek, dělení celku, žákovská zlomkovnice
  • Desetinná čísla, peněžní model, rozšíření číselného oboru
  • Tabulky, práce s nimi a jejich další využití, práce s číselnou osou, základní početní operace
  • Pomůcka „Hra pro tvoření a čtení čísel“ 
  • Pamětné počítání
  • Slovní úlohy a jejich zápis, matematizace slovních úloh

Pochopení principů zlomků a desetinných čísel by měli mít žáci již zažité z 5. ročníku. Na druhém stupni je ale třeba nejprve ověřit, nakolik žáci látku zvládají a v případě potřeby se vrátit až k úplným počátkům a učivo znovu vyvodit. Následně můžeme dále práci se zlomky rozvíjet a rozšiřovat číselný obor. Ověřené činnostní postupy vám umožní učivo nejen vyvodit, ale také dostatečně procvičit, zaujmout žáky a souběžně rozvíjet jejich klíčové kompetence.

V rámci výkladu si všimněte, jakým způsobem lektor používá, věnuje se:

  • Pozitivní způsoby hodnocení žáků.
  • Práce s chybou. Zpětná vazba. Diferenciace ve výuce.
  • Prvky kritického myšlení, využití samokontroly, individualizace.
  • Organizace samokontroly žáků při výuce a sebehodnocení.
  • Náměty pro projektové vyučování, komunikace při výuce.
  • Rozvíjení kompetence pracovní, komunikativní, kompetence k učení, kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.