Talent a jeho základní atributy

Projekt: Tvořivá škola Typ kurzu: Prezenční akce
Akreditační číslo: 14031/2021-4-597 Cílová skupina: Běžná akce
Cena: 1 380 Kč Cena 980 Kč/os při účasti dvou a více osob z jedné školy (při společné fakturaci). Účastníci se budou hlásit jednotlivě. Účastníky z jedné školy zahrneme při fakturaci na jeden doklad a započítáme slevu AUTOMATICKY. Hodinová dotace: 4 hod.
Kategorie: Osobní rozvoj, 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, MŠ, Rodiče

Každý živě narozený jedinec (mimo existující výjimky) má potenciál k rozvoji a potenciál k tomu, aby sociálně uspěl. Vlivy prostředí (především nejbližší rodiny) ale rozhodují o tom, zda a jak talent bude nebo nebude rozvinut a úspěšně realizován. Čtyřhodinový on-line webinář ukazuje, jaké atributy talent má, jak je rozvíjet a propojovat. 

Webinář doporučujeme pedagogům MŠ, ZŠ, ale také výchovným a kariérním poradcům. Nabyté informace a dovednosti zužitkují i další zájemci o tuto problematiku.

Účastníky seznámíme se základními atributy talentu, které spontánně rodiče a zejména pedagogové činí.  Ukážeme si možnosti jak diferencovat prostředí – tj. co má ovlivňovat formální a co neformální prostředí a rozvinout vědomí zodpovědnosti těch, kteří pracují s dětmi. Účastníci si dále osvojí  užitečné a praktické metody a techniky:

  • Jak lépe rozumět žákům a jak smysluplně rozvíjet jejich talent
  • Jak žáky pozitivně motivovat k rozvoji svého talentu
  • Jak vést žáky k zodpovědnosti, k samostatnosti a ke spolupráci

Na webináři se zaměříme zejména na:

  • Hlavní osobnostní charakteristiky pro sociální kontext.
    • Osobnostní komplexnost z hlediska aktivitami podloženého sebevědomí, kvalitních základů zpětnovazebních mechanismů a výkonné tvořivosti. Uvědomění si výjimečnosti a jeho aktivního rozvoje se současným vývojem zpětné vazby – vedení k odpovědnosti.
    • Sociálně adaptabilní proces, kdy si dítě uvědomuje nejen talent, ale i to, k čemu je a pro koho má mít přínos. Význam potřeby kooperace pro rozvoj talentu, která dodává realizaci na plastičnosti a sociální uplatnitelnosti.
  • Věnovat se budeme také méně obecným principům a konkrétním parametrům – je to faktor originálního přínosu a diferenciace mezi záměrem, procesem, estetičností a „přidanou hodnotou“ talentu a oblasti specifických nástrojů k realizaci – motivace, oslovitelnost, samostatnost a pracovní návyky.
  • individuální oblasti – limitace osobnosti prostředím a to
    • konstruktivního typu (být si vědom reálných limitací, které mi talent přináší) 
    • nekonstruktivního typu (nesmyslně projikované ambice rodičů, nepřiměřené a nepřirozené nároky, předsudky, prestiž...). Týká se hlavně rizik, která školy, rodiče (ale i např. sportovní kluby) nejčastěji podceňují. 
  • Dotazy účastníků. Jedná se o poměrně složité a jemné téma, proto je třeba, aby byly všechny zpřesňující dotazy či příklady vysvětleny a ukotveny.

 

Koncept semináře je postaven prakticky a předpokládá i část věnovanou dotazům.
 


Jiří HaldaLektor: Mgr. Jiří Halda

 

Mgr. Jiří Halda je speciální pedagog, lektor a rodinný terapeut. Orientuje se na poruchy chování a učení a rodinné vztahy. To, že poruchy vychází z chybných rodinných vzorů, je dávno známo. Proto je problém dítěte vždy problémem celé rodiny. Orientuje se tedy na rodinu jako organismus, kde má být všem dobře a všichni si mají být jisti svým místem.
Říká o sobě: Zaměřuji se především na problematiku výchovy dětí, předškolní zralosti a procesů učení. V personálním poradenství se specializuji na vztahy, vnitřní ladění a osobnostní náhled. Jsem zneklidněn rozpadem pravidel ve výchově, ve vztazích a v rozbředávání motivace lidí dělat cokoliv v životě s chutí a snažím se být v tomto oboru prospěšný. Jsou to obory, které se vzájemně doplňují. Jsem vášnivý, ale nedostatečně nadaný kytarista, průměrný, ale snažící se manžel a mým hlavním koníčkem je kombinace válení a povalování.