Činnostní učení Čj v 1. ročníku
Kurz realizovaný v rámci letních škol
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 1111/2021-4-155 | Cílová skupina: | Letní školy |
Cena: | zahrnuje kurzovné, ubytování a plnou penzi. Neuvedete-li v poznámce přihlášky jinak, bude účtována plná cena. Nechcete-li zajistit ubytování či stravu, můžete zvolit variantu: ,- - kurzovné + plná penze ,- - kurzovné + obědy ,- - pouze kurzovné (konečná cena) Letní školy je třeba uhradit předem. Fakturace bude probíhat průběžně od května. Následně budou nově přihlášeným účastníkům faktury zaslány e-mailem. Letní školu je možné hradit i tak, že část uhradí škola a část účastník (např. kurzovné hradí škola, ubytování a stravu účastník). | Hodinová dotace: | 24 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ, Letní školy |
Soubor postupů vhodný pro žáky s poruchami učení i pro žáky nadané
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka v 1. ročníku. Umožní Vám žáky zaujmout, zdárně jim předat základní učivo i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor žákovských činností Vám zároveň skvěle poslouží při práci s žáky s poruchami učení, a to při nápravách i při jejich předcházení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ a využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. a 1. ročníku v ceně 370 Kč a příručky Metodika činnostního učení v přípravném období a metodika čtení s porozuměním v 1. ročníku v celkové ceně 80 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“
1. část
- Smysl a význam přípravného období.
- Předčtenářské a předpočtářské období.
- Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry).
- Využití mezipředmětových vztahů s prvoukou a matematikou.
- Pokládáme základy kompetence pracovní, komunikativní a kompetence sociální.
2. část
- Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
- Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
- Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
- Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to? Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
- Pozitivní motivace a hodnocení, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
- Postupné utváření kompetence komunikativní, kompetence pracovní a kompetence sociální.
3. část
- Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika. Zásady, které je třeba při psaní dodržovat.
- Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
- Ukázka práce s pracovním sešitem Moje první psaní.
- Tvarové skupiny písmen.
- Práce s písankami.
- Rozbalování kompetence pracovní a komunikativní.
4. část
- Předslabikářové období – analyticko-syntetická výuka čtení. Práce s metodikou výuky čtení.
- Vyvození písmen – zrak, sluch.
- Metodický postup při vyvozování slabik, činnosti s pracovními sešity Ilustrované slabiky a Živá abeceda.
- Mezipředmětové vztahy s Prv.
- Rozbalování kompetence komunikativní.
5. část
- Začátky čtení v 1. ročníku – pozvolný přechod od vázaného slabikování k plynulému čtení textu.
- Důraz na porozumění čtenému textu.
- Vyjadřování významu slov kresbou.
- Didaktické hry se sloupečky slov připravených ve Slabikáři. Slabikář a první čítanka.
- Podněcování zájmu o čtení.
- Vzájemná komunikace a rozvoj kompetence sociální, kompetence pracovní a kompetence k učení.
6. část
- Využití multimediální výpočetní techniky ve výuce Čj v 0. a 1. ročníku.
- Vhodné materiály, pomůcky a internetové odkazy.