Český jazyk činnostně v přípravné třídě
Projekt: | Tvořivá škola | Typ kurzu: | Webinář |
---|---|---|---|
Akreditační číslo: | 40337/2020-4-1039 | Cílová skupina: | Běžná akce |
Cena: | 1 490 Kč (konečná cena) | Hodinová dotace: | 8 hod. |
Kategorie: | 1. stupeň ZŠ, MŠ |
Kurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka v předčtenářském období. Umožní Vám žáky zaujmout, připravit je na úspěšný vstup do 1. ročníku a osvojit jim základní návyky i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor činností Vám zároveň skvěle poslouží při předcházení rozvoje poruch učení.
Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, v přípravných ročnících i v posledních ročnících MŠ. Je využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku v ceně 185 Kč a příručku Metodika činnostního učení v přípravném ročníku v ceně 40 Kč.
- Přípravné předčtenářské období, jeho smysl a význam.
- Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku.
- Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry).
- Pomůcka Tvary a barvy a její využití.
- Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
- Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
- Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
- Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to?
- Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
- Význam pozitivního hodnocení ve výuce, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
- Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika.
- Zásady, které je třeba při psaní dodržovat.
- Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
- Ukázky práce s písankami.
- Rozvíjení a zvědomování kompetence pracovní a komunikativní.
- Náměty pro individualizaci ve výuce, samokontrolu a sebehodnocení žáků. Průběžná zpětná vazba
- Průběžný rozvoj a zvědomování kompetence pracovní, kompetence k učení, a kompetence komunikativní