Český jazyk činnostně v přípravné třídě

Projekt: Tvořivá škola Typ kurzu: Webinář
Akreditační číslo: 40337/2020-4-1039 Cílová skupina: Běžná akce
Cena: 1 490 Kč (konečná cena) Hodinová dotace: 8 hod.
Kategorie: 1. stupeň ZŠ, MŠ

2020 VelehradKurz předkládá mnohaletou praxí prověřený, smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky českého jazyka v předčtenářském období. Umožní Vám žáky zaujmout, připravit je na úspěšný vstup do 1. ročníku a osvojit jim základní návyky i rozvíjet jejich klíčové kompetence. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. Předávaný soubor činností Vám zároveň skvěle poslouží při předcházení rozvoje poruch učení.

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ, v přípravných ročnících i v posledních ročnících MŠ. Je využitelný při práci se všemi druhy učebnic a pracovních sešitů. Lektory kurzu jsou vždy zkušení učitelé s desítkami let praxe. Účastníci obdrží zdarma hlavní pomůcku Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku v ceně 185 Kč a příručku Metodika činnostního učení v přípravném ročníku v ceně 40 Kč.

  • Přípravné předčtenářské období, jeho smysl a význam.
  • Tvořivá práce s pomůckou Karty a šablony pro činnostní učení Čj v 0. ročníku.
  • Rozvoj zrakového vnímání a rozlišování. Prostorová orientace. Rozvoj zrakové paměti (Kimovy hry).
  • Pomůcka Tvary a barvy a její využití.
  • Rozvoj sluchového vnímání. Sluchová paměť.
  • Vhodné didaktické pomůcky a hry, zásady pro práci s nimi.
  • Rytmizace říkanek, dechová a koordinační cvičení.
  • Hádanky typu: Je to na stromě a je to k – o – s. Co je to?
  • Rozvoj vnímání, poznávání a řeči – rozšiřování slovní zásoby.
  • Význam pozitivního hodnocení ve výuce, žákovy prožitky, sebeuvědomění si prožitku.
  • Hrubá a jemná motorika. Grafomotorika.
  • Zásady, které je třeba při psaní dodržovat.
  • Význam uvolňovacích cviků doprovázených říkankami.
  • Ukázky práce s písankami.
  • Rozvíjení a zvědomování kompetence pracovní a komunikativní.
  • Náměty pro individualizaci ve výuce, samokontrolu a sebehodnocení žáků. Průběžná zpětná vazba
  • Průběžný rozvoj a zvědomování kompetence pracovní, kompetence k učení, a kompetence komunikativní